וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה לנו קרניים

אייל דץ

19.4.2010 / 10:40

האמנית קרן ציטר מעדיפה לשבור את השיניים בכל פעם שהיא מדברת גרמנית מאשר לחשוב אפילו על לעזוב את ברלין ולחזור לארץ: "אעשה זאת רק אם ישראל ומדינות ערב יחתמו על הסכם שלום כולל"

קרן ציטר, אמנית, בת 32, מתגוררת בברלין

"לחזור לישראל? אולי אם אירופה תקפא לחלוטין בגלל ההתחממות הגלובלית בזמן שארצות הברית תיכנס למלחמה בשתי החזיתות עם קנדה ודרום אמריקה, ובו בזמן ישראל ומדינות ערב יחתמו על הסכם שלום כולל שירצה את תושבי כל המדינות", אומרת לוואלה! תרבות האמנית קרן ציטר כשהיא נשאלת בחלופת מיילים אם בכוונתה לשוב למולדתה.

ציטר חיה ויוצרת בבירת האמנים הבינלאומית ברלין מזה שמונה שנים. בפרק הזמן הזה היא הספיקה להשתתף בביאנלה לאמנות בוונציה (לא כנציגת ישראל כמובן אלא כחלק מתערוכה בינלאומית המתקיימת בביאנלה), להיבחר למקום השני ברשימת 100 האמנים המבטיחים של מגזין האמנות הנחשב "פלאש ארט", לזכות בפרס אבסולוט לאמנות בשנת 2009, ולככב עם פריים מעבודת הווידאו שלה, "ארבע העונות", על שער גיליון מרץ של Artforum, אחד המגזינים החשובים בעולם האמנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"בישראל פשוט חם מדי". קרן ציטר/מערכת וואלה, צילום מסך

בדומה לאמנים ישראלים רבים, גם ציטר התגלגלה לחו"ל בעקבות מלגת לימודים, אבל בניגוד לרבים אחרים היא העדיפה פשוט לא לחזור. "במסגרת המלגה שלי קיבלתי דירה, סטודיו וכסף למחייה במשך שנתיים, ואחרי זה נשארתי באירופה כי הרגשתי שזה יהיה פספוס לחזור לארץ", היא מספרת.

אף שציטר משתתפת בתערוכות בארץ, אין לה שום כוונה לחזור ולהשתלב בביצת האמנות המקומית. "מעניין הרבה יותר באירופה, גם אם אני לא מבינה את השפה. קל לי יותר לחיות במקום שלא אכפת לי כל כך מה קורה בו", היא מגלה.

לחזור לישראל ולנסות לשנות מבפנים? להשתלב באחד מבתי הספר לאמנות בתפקידי הוראה ולגדל דור של סטודנטים חתרניים ובועטים שכמותה? ציטר לא מתרשמת מהאפשרויות הללו ומעדיפה להמשיך לעשות מה שבראש שלה. "אני נהנית לעבוד על הסרטים שלי וכל עוד אני מצליחה כלכלית, אעדיף להתמקד בזה מאשר בהוראה", היא מוסיפה. "בסופו של דבר, בישראל פשוט חם מדי".

  • עוד באותו נושא:
  • קרן ציטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully