וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי רם

אייל דץ

19.4.2010 / 15:19

הפסנתרן אנדי פלדבאו מנגן בקרנגי הול אבל חולם על ישראל. אז למה הוא ממשיך לגור בניו יורק? "בארץ מעדיפים את 'האח הגדול' על פני מוזיקה קלאסית"

אנדי פלדבאו, פסנתרן ומלחין, בן 26, מתגורר בניו יורק

הפסנתרן והמלחין הקלאסי אנדי פלדבאו מתגורר בניו יורק, אבל הלב שלו נמצא בישראל. פלדבאו לומד כעת לתואר שני בבית הספר היוקרתי "ג'וליארד", ומרוב געגועים הוא סופר את הימים לפני כל טיסה לביקור בישראל. "מרגש אותי יותר לנגן מול קהל של מאה אנשים בארץ, מאשר להופיע מול אלפים בקרנגי הול", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות. "זו המדינה שלי, ואני גאה בה ואוהב אותה. מטבע הדברים, נוח לי יותר להופיע בישראל. כמו לכל הישראלים בניכר, גם לי קשה במיוחד בחגים וכשאני מפספס אירועים משפחתיים. כל זה בהחלט מהווה שיקול בהתלבטות אם להמשיך לחיות כאן או לחזור לישראל".

אז למה כרגע מעדיף פלדבאו לחיות בתפוח הגדול? לא בגלל מחסור בציונות אלא בגלל שהוא יודע כי העתיד נמצא הרחק מן המשכן לאמנויות הבמה, פשוט בגלל שאין בישראל מספיק קהל שמטריח את עצמו לקונצרטים. "בעולם יש ציבור גדול של שוחרי מוזיקה קלאסית", הוא אומר. "כשאתה הולך ברחובות ברלין, למשל, אתה רואה פרסומות ענק להופעות של התזמורת הפילהרמונית המקומית. לעומת זאת, בישראל מעדיפים תוכניות ריאליטי מהסוג של 'הישרדות' ו'כוכב נולד'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרגש אותי יותר לנגן מול קהל של מאה אנשים בארץ, מאשר להופיע מול אלפים בקרנגי הול". פלדבאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי פלדבאו, המצב הזה יכול להשתנות: "זו שאלה של ביצה ותרנגולת. אומרים שבישראל אין קהל למוזיקה קלאסית ולכן יש מעט תוכניות שעוסקות במוזיקה הזו, אבל אולי ההיפך הוא נכון: המדינה כופה על הקהל תכנים אחרים ובגלל זה אין עניין במוזיקה קלאסית. לדעתי, צריך לעודד את השידור הציבורי לשדר כמה שיותר מוזיקה קלאסית ובכך לחשוף אליה את הציבור. לו רק היו לוקחים ילדים לקונצרטים, הם היו יודעים שיש דבר כזה מוזיקה קלאסית וקרוב לוודאי שהדבר היה משפיע על עתידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully