וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש ליורם קניוק

עינב שיף

18.4.2010 / 15:19

הסופר מוציא את "תש"ח", ובו זיכרונותיו ממלחמת השחרור בה השתתף. "לא היינו חכמים", כותב קניוק. "חכמים אינם הולכים למות מתוך בחירה והם בני שבע-עשרה או שמונה-עשרה"

יורם קניוק מוציא ספר חדש, "תש"ח" (הוצאת ידיעות אחרונות), העוסק בזיכרונותיו ממלחמת השחרור. בספר זה בא חשבון קניוק עם תפקידו במלחמת השחרור, תוך שהוא לא חוסך ביקורת מהמדינה וגם מעצמו ומחבריו לשירות על חלקם בהקמת המדינה באותם ימים.

"יפי בלורית ותואר אמנם היינו, אבל חכמים, לא", כותב קניוק בספר. "חכמים אינם הולכים למות מתוך בחירה והם בני שבע-עשרה או שמונה-עשרה או אפילו עשרים. חכמים מעדיפים מדינות קיימות על פני מדינות נחלמות. חכמים אינם מנסים להקים מדינות חדשות בחמסינים, בארץ מלאה ערבים בני המקום ומוקפת מדינות ערביות שרואות בהם זרים מזידים".


אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת הספר החדש, "תש"ח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קניוק בן ה-80 נמצא באחת התקופות הפעילות ביותר בקריירה שלו. לצד זכייתו בפרס קרן צרפת-ישראל על תרומתו לעולם הספרות, ספריו כמו "היהודי האחרון", "על החיים ועל המוות" ו"חיים על נייר זכוכית" זוכים לצאת לאור בצרפת, גרמניה וארצות הברית. כמו כן, השבוע תעלה ב-HOT הסדרה "נבלות" על פי ספר שכתב. כמו כן, קניוק נוטל חלק פעיל במאבק למען חוק הספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully