וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת המחול דבורה ברטונוב הלכה לעולמה

אייל דץ

19.4.2010 / 12:43

כלת פרס ישראל, כוריאוגרפית ואחת היוצרות החשובות בתחום המחול מתה היום בגיל 95 בתל אביב. היא תובא למנוחות הערב בבית העלמין של חולון

הרקדנית, הכוריאוגרפית וחוקרת המחול דבורה ברטונוב נפטרה היום (שני) בגיל 95 בבית החולים איכילוב בתל אביב. ברטונוב,כלת פרס ישראל למחול לשנת 1991. הלוויתה של ברטונוב תיערך הערב (שני) בבית העלמין בחולון בשעה 18:00.

"עולם המחול כולו איבד היום את אחד מעמודי התווך שלו. ברטונוב ז"ל היא ממניחי היסודות של המחול הישראלי", אמרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "בעשרות השנים בהן הופיעה על הבמות החשובות בעולם ולאחר מכן התמקדה בהוראת המחול ובחקר התחום, היא תרמה תרומה אדירה לקידום ענף המחול בישראל".

ברטונוב היא ילידת רוסיה, היא בתו של השחקן יהושע ברטונוב, ממייסדי תיאטרון "הבימה". בילדותה למדה בלט בבית הספר של "תיאטרון הבולשוי" במוסקבה היא עלתה ארצה עם משפחתה בשנת 1928, היא השתלמה במחול מודרני ובריקוד קלאסי בברלין ובאנגליה.לאחר לימודיה הופיעה ברטונוב במשך יותר מעשרים שנה על הבמות החשובות בעולם כרקדנית וכתבה יצירות מחול.

ב-1970 פרשה ברטונוב מהבמה והתרכזה בלימוד מחול בסטודיו שלה ובשיעורים והרצאות ברחבי הארץ, בכתיבת ספרים ובמחקרים. באמצע שנות השמונים, כשהיא בגיל 70, חזרה ברטונוב להופיע בהופעת יחיד. ברטונוב אף הוציאה שלושה ספרים - מסע אל עולם הריקוד: על הריקוד כאמנות וכביטוי לאדם, ריקוד אלי אדמה ו"מאחורי הקלעים של הנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully