וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי מדינה

אייל דץ

19.4.2010 / 14:23

ממקום מושבו בברלין יכול המוזיקאי עדי גלברט להעיד שאין לישראל במה להתבייש משום בחינה. אז למה הוא לא חוזר לארץ? כי הוא מיצה פה את עצמו, וגם כי חם כאן מדי

עדי גלברט, מוזיקאי, בן 34, מתגורר בברלין

בתחילת העשור נחשב עדי גלברט, הפועל תחת השם גלברט (Gelbart), לאחת הדמויות הבולטות בסצנת המוזיקה האלקטרונית הניסיונית בתל אביב. בזמן שהמדינה נשטפה בגל של מוזיקה אלקטרונית מסוג האומצ'ה אומצ'ה, יצר גלברט מוזיקה אלקטרונית מסוג שונה לגמרי, לא תמיד קלה לעיכול, אבל מורכבת ומאתגרת. בעיקר זכור לטובה הפרויקט The Lonsomes, שבו ביצעה להקה של פרות צעצוע מיניאטוריות קאברים לסטרוקס ולהקות אחרות.

אבל למרות ההצלחה בארץ, החליט גלברט לפני חמש שנים לעבור לברלין. "הגעתי לשלב שנהיה לי משעמם בתל אביב", מספר גלברט לוואלה! תרבות. "נמאס לי להופיע שוב ושוב באותו מקום מול אותו קהל, ורציתי לעשות שינוי, להרגיש שיש עולם אחר. חוץ מזה, לא יכולתי לסבול את החום בארץ".

גלברט המשיך ליצור בברלין. הוא שיתף פעולה עם אמנים מגוונים, ובהם דן דיקון, הוציא עם פרדריק שיקובסקי אי. פי משותף בסדרה המשובחת “Ducks Don't Swim In Swamps” של אק-דאק הירושלמיים, ואפילו החזיר לחיים את הפרות של The Lonesomes והוציא אלבום שנקרא “This Is Cow-Fi".

אבל אף שהוא פועל במרץ בבירת גרמניה בחמש השנים האחרונות, גלברט מפתיע ומנפץ את התדמית הסקסית שלה כמקום של יצירה משגשגת. "הסצנה בברלין לא טובה יותר מאשר הסצנה בארץ", הוא מצהיר. "נכון, יש כאן מקום להכל, כולל המון אוונגרד, יש כאן אין סוף לייבלים וכל לילה תמצא משהו לעשות, אבל כמות הדברים שקורים בעיר כה גדולה שקשה לדלות מהם משהו טוב". לדעתו של גלברט, דווקא נוחות התנאים בברלין מדרדרת את האמנים הפועלים בה לסוג של עצלות תרבותית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראלים חייבים להפסיק להעריץ כל מה שבחוץ". עדי גלברט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תנאי המחייה כאן זולים מאוד באופן יחסי", מספר גלברט, "ועושה רושם שאנשים כאן לא עובדים קשה על האמנות שלהם, וזאת בניגוד גמור לעיר יקרה כמו לונדון, שבה אתה חייב כל הזמן להצדיק את הקיום שלך, מה שדוחף אותך לפעולה וליצירה".

גלברט לא פוסל חזרה למולדת, אבל גם לא שוקל כרגע את הדבר – הוא מרגיש שמיצה את עצמו בארץ. עם זאת, בכל זאת חשוב לו לצאת נגד התפיסה הרווחת בישראל, שלפיה הדשא של השכן ירוק יותר. "הגיע הזמן שאנשים בישראל יוציאו מהראש את המחשבה הזו שבחו"ל טוב יותר", הוא אומר. "תל אביב הגיעה למעמד של כל עיר אירופאית מתוקנת אחרת. יש בה סצנת אינדי חזקה והמון מקומות להופיע בהם. ישראלים חייבים להפסיק להעריץ כל מה שבחוץ ולחשוב שמה שהם עושים בארץ קיקיוני".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully