וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ושבר

אייל דץ

21.4.2010 / 8:00

הניסיון לשפר את הדימוי הכושל של משטרת ישראל הוליד את הדוקו-ריאליטי, "אנשי החוק". חבל רק שהיא מציגה את השוטרים מתעסקים בזוטות ולא במעצרים המעניינים באמת

תכירו את משטרת ישראל. הכוח המופקד על אכיפת החוק וביטחון הפנים, הקו הדק המפריד בין מדינה דמוקרטית לאנרכיה, ומי שסובלת מתדמית ציבורית אפילו יותר גרועה מאהוד אולמרט. כשהציבור בז לך והסקרים מספרים לך שכל אם העברייה תעדיף את הבן שלה כשוטף גופות מאשר כשוטר במדים, נותר לך רק דבר אחד לעשות – דוקו-ריאליטי. זוהי בעצם נקודת המוצא שהובילה לשיתוף הפעולה בין אגף הדוברות במשטרה למנהלי תחום הבידור והריאליטי ב-yes: המחשבה שמה שעבד לצביקה פיק, הבובלילים ומשפחת תבורי יכול בטח ובטח לעבוד גם לשוטרי מחוז לכיש במרחב דרום. והתוצאה היא הסדרה "אנשי החוק".

אין דבר מבאס יותר מלהיות שוטר זוטר בישראל. משכורות מגוחכות, התמודדות יומיומית עם המיץ של הזבל של החברה הישראלית, יריקות מימין ומשמאל וסקס אפיל של בולס דונטס עב כרס. זה לא מגיע להם והסדרה "אנשי החוק", המקבילה הישראלית לסדרה האמריקאית הוותיקה "COPS", אמורה איכשהו לשפר את המצב. הסדרה מלווה שוטרים במהלך עבודתם ומתעדת את המפגשים שלהם עם עבריינים. האקשן הוא ברמת הבינוני מינוס: מכות בין בני זוג בדירה שלהם, מרדף אחר רעולי פנים ששדדו תחנת דלק והיתקלות עם חבורה שיכורה של יוצאי חבר העמים.

אלא שמול תצוגת המשחק האותנטית המרשימה של העבריינים מפוקסלי הפנים ("מי אתה בכלל? אני אשבור לך את האף"), נראים השוטרים די נבוכים וחסרי ביטחון מנוכחות המצלמות ("אני מבקש ממך להירגע אדוני"). לא צריך להיות בן מיעוטים ששכח את תעודת הזהות שלו בבית כדי לדעת שבמציאות (הכוונה היא לעולם שבו אתה לא מוקף במצלמות שמתעדות את מעשיך) השוטרים מגלים קצת פחות סובלנות לאלו שמדברים לא יפה על האמהות שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא צריך להיות בן מיעוטים ששכח את תעודת הזהות שלו בבית כדי לדעת שבמציאות השוטרים מגלים קצת פחות סובלנות לאלו שמדברים לא יפה על האמהות שלהם. מתוך "אנשי החוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנשי החוק", שיצר והפיק רון דבני וביים חגי זכאי, היא עליית מדרגה במערכת היחסים של משטרת ישראל עם אור הזרקורים. בשנים האחרונות דואגת המשטרה להזמין תקשורת למעצרים, בעיקר של חשודים מפורסמים, יוזמת אייטמים יח"צניים במהדורות החדשות ומשחררת לתקשורת חומרי גלם מחקירות. במילים אחרות, חיקוי המודל האמריקאי הכול כך פופולארי היה רק עניין של זמן.

לעומת סדרות ריאליטי אחרות שמספקות לנו את יצר המציצנות, מביאה "אנשי החוק" אל עולמנו גם ערך נוסף – דם, יזע ודיכוטומיה ברורה בין הטובים לרעים – או, ליתר דיוק, כחול וצהוב הוא הדגל שלי. במידה ולקראת הפרקים הבאים תעלה גם הרמה של מעשי הפשע ונזכה לצפות במרדפים לוהטים וקרבות יריות ולא רק בעבירות של השחתת חלונות ראווה של חנויות אופניים, יש פה פוטנציאל לא רע ללהיט. הרי בסופו של דבר, תודו שגם אתם מצפים בכיליון עיניים לפרק שבו פושטים שוטרי הימ"ר על ביתו של האזרח א.א. ועוצרים אותו.

"אנשי החוק", ימי שני, 21:30, yes Stars Action

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully