וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לשלום הילדים

דפנה לוסטיג

21.4.2010 / 11:30

MGMT החליטו שהם רוצים שניקח אותם ברצינות, אבל לדפנה לוסטיג זה היה קצת קשה כשהדרך היחידה ליהנות מהאלבום החדש שלהם, "Congratulations", עוברת אצל דילר

הנה טוויט שהתקבל בימים האחרונים מפסטיבל קואצ'לה: "MGMT לא נשמעים טוב הלילה, אבל לקהל לא ממש איכפת". מסתבר אם כן שאפילו בפסטיבל קואצ'לה החשוב, בהופעה שנועדה לקדם את "Congratulations", אלבומם החדש והשנוי במחלוקת, MGMT לא מספקים את הסחורה. ותודו שאתם לא מופתעים. כל מי שיצא לו לראות את הלהקה בהופעה חיה – בארץ או בחו"ל – יודע שאת הסאונד שאפיין את "Oracular Spectacular", אלבומם הראשון של הצמד, MGMT לא יודעים לשחזר.

עוד בספטמבר 2008, בהופעה ניו יורקית בשיאה של שנת הפריצה הגדולה שלהם, MGMT נשמעו ריקים מתוכן. אסופת שירי האינדי-פופ האלקטרוניים שהפכה אותם ליקירי הפלייליסטים ברחבי העולם עברה בהופעה חיה טרנספורמציה שלילית ונעשתה למצגת רוק מיותרת של שני בחורים אנטיפטים. אבל הטוויט לא טועה – לקהל של MGMT לא ממש אכפת. הצמד הזה הומלך בכל כך הרבה מקומות שכעת נדרשת התפרצות וולקנית כדי לשכנע את העדר שאחרי הכל, זה לא כזה מגניב כמו שזה נשמע.

בן גולדווסר עם אנדרו וויינגרדן מההרכב MGMT. Karl Walter, GettyImages
הם לא נשמעים טוב, לקהל לא אכפת. MGMT בהופעה בקואצ'לה/GettyImages, Karl Walter

עזבו מגניב, האמת היא שזה בעיקר מוזר. כדי להבין את " Congratulations", שהוא אלבום הזוי על סף הביזארי, צריך ללכת אחורה ולהקשיב ל "Weekend Wars" היפה מתוך אלבומם הקודם של MGMT – שיר שבו הם הצליחו למזג בין אהבתם לפסיכדליה והצורך לכתוב מלודיה יפה באופן מעורר התפעלות. הם נשמעו שם בפוקוס, בעודם מזגזגים במקצוענות בין ישן לחדש. וגם אם האלבום הקודם היה רחוק ממושלם, לפחות היתה בו את היכולת הזו – לזגזג בפוקוס. אולי בגלל יותר מדי סמים ואולי בגלל שהכל היה קצת בלוף מההתחלה, היכולת הזו אבדה ל-MGMT במהלך העבודה על האלבום הנוכחי. וכך נותרנו עם אלבום חדש של אחת מהלהקות הכי אופנתיות בעולם והדבר הכי בולט שאפשר להגיד עליו הוא שאין בו שום דבר חדש. מה שאומר שאם הוא לא היה מופק כל כך טוב, הייתי חושדת בו שהוא אלבום ישראלי.

"Congratulations" הופק בשיתוף עם סוניק בום מהרכב הפסיכדליה Spaceman 3 ובעזרתו הוא לפחות מצליח להישמע אחיד. יותר מזה – למרות התמיהה שעולה שוב ושוב בהאזנות לו, יש ב-"Congratulations" אפילו כמה דברים ממש יפים, כך שמסתבר שהסמים עוד לא מחקו כל חלקה טובה.

השיר הראשון, "Its Working", עם השורה החד משמעית שמובילה אותו "Its working in your blood", הוא פתיחה סטלנית מתוקה וחולמנית, שממשיכה ב-"I Found A Whistle" עם המוזיקה הנוגה והטקסט הדוקר. אבל אז מגיעים כל מיני שירים מפוזרים, שיש בהם יותר מדי חלילים, וכאן נפרדות דרכיהם של MGMT ושל המאזינים שאין ברשותם טיפות LSD. בשיר האחרון, שהוא גם שיר הנושא, אנחנו מקבלים את האחים הכימיקלים בחזרה: אמנם קצת סיימון וגרפונקל, אבל השיר בהחלט יפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסמים לא מחקו כל חלקה טובה. העטיפת היפהפיה של "Congratulations" של MGMT/מערכת וואלה!, צילום מסך

MGMT עצמם סיפרו בראיונות שהאלבום הזה הוא דרכם לשים סוף להייפ סביבם, שהפך עבורם ממרומם למעיק: הם כבר לא רוצים להיות הלהקה עם שני הלהיטים מהרדיו ועל כן הם החליטו לא להוציא סינגלים מהאלבום החדש ואף ביקשו מהמעריצים להאזין לאלבום ברצף, שכן לדבריהם הוא יצירה אחת שלמה.

שלמה או לא, "Congratulations" בהחלט יצליח בחלק הראשון של המשימה. ההיייפ בוטל. לגבי החלק השני – אם הם לא מפרסמים את המספר של הדילר שלהם בקרוב, וכנראה שהם לא, אז שלא יופתעו אם ההצלחה הפעם תהיה חלקית בלבד.

"MGMT, "Congratulations (ייבוא: NMC)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully