וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

22.4.2010 / 8:00

דאנה איבגי עושה שלום עם ערבים, הכוכבת של טרנטינו שוב מצילה יהודים, הערפד מ"דמדומים" מגלה איך בני אדם מרגישים – וכולם נפגשים מהערב על המסך הגדול, ביחד עם שני סרטי אימה

כלת הים

שש שנים לאחר "אור" מגישה הבמאית קרן ידעיה דרמה חברתית מחוספסת נוספת, וגם הפעם עושה זאת בכיכובן של דאנה איבגי ושל רונית אלקבץ. איבגי מגלמת את מלי, נערה תושבת יפו המנהלת רומן עם מוסכניק ערבי מאחורי גבם של הוריה (אלקבץ ומוני מושונוב). התוצאות של הרומן הזה יהיו הרות אסון בטווח הקצר ויעמידו בסכנה את שלמותה של המשפחה, אבל הן גם יציעו פתרון ארוך-טווח לדו-קיום בין יהודים וערבים.

מן הביקורות: הסרט הופץ בצרפת כבר לפני תשעה חודשים, ובדומה ל"אור" סחט מן המבקרים הצרפתיים שריקות התפעלות. "יפה וקורע לב לא פחות מ'רומיאו ויוליה'" שיבח הפיגרוסקופ,"מטלטל בצורה יוצאת דופן" הוסיף הלה מונד והליברסיון אף הגדיר את היצירה של קרן ידעיה כ"נס". ל'אקספרס היה חיובי פחות וקבע כי הסרט בנאלי.

במאית: קרן ידעיה. שחקנים: דאנה איבגי, רונית אלקבץ, מוני מושונוב, מחמוד שלבי, רועי אסף (100 דקות).

הקונצרט

לאחר "רכבת החיים" ו"לך תחיה ותהיה", שב הבמאי הרומני/צרפתי ראדו מיכאליאנו לעסוק בגורל העם היהודי. הפעם הוא עושה זאת דרך סיפורו של אנדריי, מנצח רוסי שנרדף בידי השלטונות הקומוניסטים בשל התעקשותו לשלב בתזמורתו מוזיקאים יהודים. כחצי יובל לאחר הגלסנוסט, מקבל אנדריי הזדמנות להשיב לעצמו את כבודו ואת תהילתו. לשם כך הוא מגייס לשורותיו את אן-מארי (מלאני לורן), כנרת צעירה, וככל שמתקדמות ההכנות לקונצרט הגדול בחייהם של השניים, כך גם ייחשף הקשר המפתיע ביניהם.

מן הביקורות: הסרט התחבב מאוד הן על הקהל במולדתו והן על התקשורת המקומית. כך, למשל, כתבו בלה נובל אובזרבטור כי מדובר בהישג נדיר של הקולנוע הפופולרי. הסרט טרם הופץ בארצות הברית, אך מבקר ההוליווד ריפורטר ניבא כי הוא ישחזר את הצלחתו הקופתית גם בשאר העולם.

במאי:ראדו מיכאליאנו. שחקנים: מלאני לורן, אלכסיי גוסקוב (119 דקות).

זכרי אותי לנצח

רוברט פטינסון, כוכב "דמדומים", מוריד את שיני הערפד כדי לגלם בן אנוש בדרמה סנטימנטלית זו, המתרחשת בניו יורק רגע לפני פיגועי ה-9/11. הדמעות נסחטות דרך סיפורם של טיילר (פטינסון) ואלי, שני צעירים המתקשים להתגבר על אובדנו של קרוב משפחה. האהבה בין השניים מקלה על כאבם, אבל נראה שהמוות מתעקש לרדוף אחריהם.

ציונים: רוטן טומייטוס – 28, מטא קריטיק – 40.

מן הביקורות: כמו רוב הדרמות הפונות בעיקר לבנות הנעורים, גם "זכרי אותי לנצח" לא נשא חן בעיני המבקרים. אמנם רוג'ר איברט הודה שאהב את מה שראה והסן פרנסיסקו כרוניקל כתב שהוא "לא רע", אבל שאר כלי התקשורת היו חיוביים פחות: הבוסטון גלוב הכריז שיעשה טובה לקוראים אם יגלה להם את הסוף ויחסוך להם את הצפייה בסרט, והניו יורק טיימס הצהיר כי הדבר היחיד שגרוע יותר מן התסריט של הדרמה הזו הוא הבימוי שלה.

במאי:אלן קולטר. שחקנים: רוברט פטינסון, פירס ברוסנן, אמילי דה ראווין, לנה אולין (113 דקות)

הטינה 3

והנה עוד פרק שלישי בסדרת סרטי אימה אמריקאית, והפעם זו המבוססת על הזוועתון היפני שהעמיד במרכזו רוח רעה וצרחנית. בשני הפרקים הראשונים הרוח האפלה עשתה שמות באמריקאים למיניהם, ובפרק זה מסתמן כי התגלתה מי שיכולה לעצור אותה: צעירה מארץ השמש העולה הנוסעת עד שיקגו כדי לחסל את הפגע אחת ולתמיד ולמנוע פרק רביעי בסדרה.

מן הביקורות: ישראל היא אחת מן המדינות היחידות בעולם שבהן נהנה הסרט מהפצה מסחרית. עם זאת, הוא זכה להתייחסות בכמה אתרים אמריקאים המתמחים בז'אנר האימה או בסרטים שמופצים ישירות בפורמט ביתי. אתר The Horror Review הכריז כי מדובר בהפתעה לטובה, וגם DVD Talk הצהיר כי אם ניגשים לסרט בציפיות נמוכות, בהחלט אפשר לשאוב ממנו הנאה.

במאי: טובי ווילקינס. שחקנים: שואנה סמית, ג'ואנה בראדי (90 דקות)

בוגימן 3

הפרק השלישי בסדרת סרטי האימה בכיכובו של היצור האגדי המדיר שינה מעיניהם של נערי אמריקה. הפעם, גיבורת הזוועתון היא שרה, סטודנטית לפסיכולוגיה המשוכנעת כי הבוגימן הוא מי שאחראי לקטל קרוביה וחבריה. האם מישהו יטרח להקשיב לה, או שמא רצף הרציחות יימשך?

מן הביקורות: בדומה ל"הטינה 3", גם "בוגימן 3" פסח על בתי הקולנוע בארצות הברית והתגלגל ישר לספריות הדי.וי.די, אך כמה אתרים המתמחים בסרטים מן הסוג טרחו לשפוט אותו. אתר DVD Verdict כתב כי הוא לוחץ על כל הכפתורים הנכונים, אך לא מצליח לבדל את עצמו מזוועתונים אחרים, ואתר Last-Stop-Reviews איחל שזה יהיה הסרט האחרון בסדרה.

במאי: גרי ג'ונס. שחקנים: ניקי סנדרסון, אמילי קהיל, מאט ריפי (94 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully