וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב אמריקאי

25.4.2010 / 12:45

אפילו הזוג אובמה לא הצליח להפיח חיים בערב הצדקה הצבוע והמשמים של "אמריקן איידול", אבל ליאת לב התנחמה לכל הפחות בהדחה של המועמד שהיה צריך לעוף כבר מזמן

מסעו הארוך והלונה פארקי של המתמודד המוזר טים אורבן הסתיים השבוע בהדחתו ב"Idol Gives Back", ערב הצדקה המסורתי של התוכנית. טים כבר זכה להכיר מקרוב את ספסל המועמדים, אבל הצליח איכשהו לברוח ממנו הודות לגרעין מעריצים קשה. עתה, לאחר שהודח סוף כל סוף, נותר רק לתהות – לולא החיוך האוטומטי שלו, והשיער שכל אמריקאית בת 16 היתה מתה להעביר בו את אצבעותיה, האם היה מצליח בכלל לשרוד כל כך הרבה תוכניות? אני לא בטוחה, כי כישרון בטח לא היה שם.

הטוב

בבסיס בסיסו, עצם רעיון הנתינה והתרומה לנזקקים ולחלשים מבורך. תוכנית בסדר הגודל של "אמריקן איידול" ניחנה בהשפעה עצומה על קהל הצופים וביכולת הנעה וגיוס של שמות בעלי השפעה ומיליוני דולרים, ואין סיבה שהיא לא תשתמש בכוחה לסייע לחלשים ולהציל חיים. ואכן, כמעט כל אישיות ציבורית ובידורית אפשרית הגיע לתוכנית האחרונה: ברק ומישל אובמה, ביל גייטס, ג'ניפר גארנר, אלטון ג'ון, בלאק אייד פיז, מרי ג'יי בלייג', אנני לנוקס וגם אמריקן איידולים לשעבר כמו קארי אנדרווד והמלך קוק. אבל כאן מסתיימים היתרונות של ערב הגאלה, ובכל מה שנוגע לביצוע ולציניות/צביעות/קיטש הכרוכים בו, אין לי שום דבר טוב להגיד.

את הרצף הארוך (שעתיים וחצי) של הסרטונים המדכאים והביצועים המדשדשים הצילו הקומיקאי ג'ורג' לופז, ששפט את השופטים, וקריסטל אהובתי. קריסטל, היית או חלמתי חלום? הבחורה עלתה בלי כלי נגינה, פתחה בא-קפלה והוכיחה כרגיל שהיא כמה ליגות מעל לכל דבר שראינו או נראה בתוכנית. היא התשובה סותמת הפיות לכל מתנגדי פורמט כוכבי האינסטנט של אמריקן איידול/כוכב נולד ודומותיהן. חוץ ממאות אנשים ברכבת התחתית ובפאב השכונתי, מי היה שומע על אחת קריסטל באוארסוקס לולא התוכנית הזאת? נכון שהיא לא תעבור דרך חתחתים של אמנית מיוסרת, ואלא אם כן היא תיפול בסמים, עתידה הכלכלי והאמנותי מובטח. אבל למי אכפת? האם רק אמנים שאכלו חרא בדרך לתהילה ראויים לה? אם יש לה קול של מלאך, יש לה קול של מלאך.

ולטוב ביותר - אמריקה בהחלט "נתנה בחזרה" והשיבה את טים הביתה לאמא שלו. הייתי שמחה באותה מידה ואולי אפילו טיפונת יותר לו אהרון היה מתחבק חיבוק אחרון עם ביג מייק ואומר שלום ולא להתראות, אבל גם זה יגיע. טים לא התאים ויש גבול לכמה חיוך יכול להשאיר אותך במקום שאינך שייך אליו.

הרע

אלישיה קיז עושה עבודה נפלאה עם ילדים חולי איידס באפריקה ועל פניו בהחלט היתה ראויה לשמש מנטורית. הבעיה היא שלא היה לה מושג מה עושים עם המתמודדים ואילו עצות להעניק להם. היא לא גרמה שום נזק, אבל קשה לי להאמין שהיא תרמה משהו למישהו מן המשתתפים, כי סתמיות היא כן מילה גסה.

ואם כבר סתמיות, אז חוץ מקריסטל, איש לא רשם ביצוע שהתעלה מעבר לרמת ה"בסדר", אפילו לא לי דווייז עם “The Boxer” של סיימון וגרפונקל. הייתי בטוחה שעומדים לקטול אותו, אבל משום מה, ולא בפעם היחידה בתוכנית, היתה לי תחושה שהשופטים שמעו ביצועים אחרים מאלה שאני שמעתי. גם “Don’t Stop” של קייסי ג'יימס לא הפסיק להיות סבבה ותו לא. טים שר את “Better Days” וגרם לי בכך לייחל לימים טובים יותר, שבהם הוא כבר לא יהיה בתוכנית. זה היה ביצוע שטוח ומאכזב יחסית לביצועים המרגשים יותר שלו, אבל עקביות מעולם לא היתה הצד החזק של טים, ועל כך הוא נענש.

“I Believe I Can Fly” של אהרון קלי היה רע רע רע, ולא אכפת לי מה אומרים כולם. להחזיק אותו בתוכנית זה כמו לבעוט בגופה. אין לו יכולות ווקאליות שמיימיות, כמו שמשום מה השופטים והמנטורים חוזרים ומצהירים, ומישהו צריך להפסיק להשלות אותו ולהגיד לו את זה בפרצוף.

ובאשר לשיבון מגנוס – אני מתה עליה, אבל משהו הלך לאיבוד. אולי הביטחון העצמי שלה. בחירת השיר "When You Believe" - במקור של וויטני יוסטון ומריה קארי, אולי שני הקולות הכי גדולים במוזיקה הנשית האמריקאית - היתה יומרנית בלשון המעטה. אני בהחלט בעד הצבת רף גבוה, אבל בתנאי שאת מסוגלת להגיע אליו, גם אם על קצה האצבעות. ושיבון לא הגיעה לשם. השופטים לא אהבו את מה שהם שמעו, והפעם בצדק. בגדול, הם גם לא אהבו את הביצוע של מייק לינץ' ל-“Hero”, אבל אני דווקא חשבתי שהוא היה סוחף.

סיימון הביע זלזול בבחירת שיר מהסרט "ספיידרמן", ולא עזרה לביג מייק יבבת התואנה כי ספיידרמן הוא גיבור. רוצה לומר, קודם תלמד לסגור את הרגליים כשאתה עומד, ואז תעז לענות לסיימון. חצוף.

השבוע הזה היה אמור לעורר השראה, אבל מה שיצא זה שעמום, ביצועים תפלים ברובם ו-15 מיליון דולר למוכי גורל, שזה בחישוב מהיר חצי דולר לצופה. אם כך, נראה שהקהל נרדם ואף גרם של השראה לא התעורר בו.

המכוער

השריון הגועלי שלבשה פרגי מהבלאק אייד פיז היה ללא ספק ההופעה הגרועה של הערב. אני מהמרת שבגד הגוף+מגפי הענק שלה היו יכולים להציל מרעב כפר בינוני ברואנדה. גם העריכה בין ביצוע השיר המזעזע “Rock That Body” והסרטון על בחורה בהריון שנושמת את נשימותיה האחרונות ובקושי מזיזה את העפעפיים (שלא לדבר על כל הגוף) לא היתה רגישה ובטח לא מלאת השראה כפי שדרשו השופטים מהמתמודדים. הנה אמריקה בשבילכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully