וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

29.4.2010 / 7:32

איירון מן שב להציל את העולם, ז'אן רנו יוצא לעשות סדר במרסיי – ואם כל זה אלים מדי, תוכלו לחפש מהערב במסך הגדול גם דרמה פיוטית על אמהות וילדים

איירון מן 2

המשך הרפתקאותיו של איש הברזל (רוברט דאוני ג'וניור), הפלייבוי שהפך לגיבור-על. הפעם הוא נאלץ להיאבק באויב חדש – איוון (מיקי רורק), שנלחם בו בנשק שלו עצמו. בד בבד, הוא ממשיך להילחם באובססיה האמריקאית לחימוש ולמלחמות, מטפח את המתח המיני עם עוזרתו הצמודה (גווינת פאלטרו) ומפתח מתח מיני עם עוזרת חדשה (סקרלט ג'והנסן).

מן הביקורות: באופן חריג, מגיע הסרט לישראל יום לפני הפצתו באי הבריטי ושבוע לפני שהוא מתגלגל לאולמות בארצות הברית, כך שכלי התקשורת העולמיים טרם הספיקו להתייחס אליו. אלה שהזדרזו לעשות זאת לא היו חיוביים במיוחד: "כל מה שהיה טוב בפרק הראשון נעלם הפעם", הכריז הוליווד ריפורטר. טוטאל פילם טען שהסרט אינו יותר מבידור סולידי, והצהובון דיילי מירור, שהתגאה בהיותו כלי התקשורת הראשון לפרסם ביקורת בנושא, צלב את פנטזיית הפעולה והצהיר כי בלתי אפשרי לצפות בה.

במאי: ג'ון פברו. שחקנים: רוברט דאוני ג'וניור, גווינת פאלטרו, מיקי רורק, סקרלט ג'והנסן, סמואל ל.ג'קסון, (124 דקות)

22 קליעים

גם 22 הקליעים שנורו בשרלי (ז'אן רנו), אחד המאפיונרים החזקים במרסיי, לא הורגים אותו. להפך, הם רק מחשלים אותו, והוא יוצא נקום בכל אחד ואחד מן הגנגסטרים שניסו לחסלו ולעשות אחת ולתמיד סדר בעיר.

מן הביקורות: הסרט טרם הופץ בארצות הברית או באנגליה. במולדתו הוא עורר מחלוקת: כתב העת הנחשב לה פואה העניק לו ארבעה כוכבים (מתוך הארבעה האפשריים בתקשורת הצרפתית) וכתב שזה הפילם-נואר שמרסיי תמיד ציפתה לו. לעומת זאת, המבקרים של לה מונד, ליברסיון, פיגרוסקופ ומחברות הקולנוע הנחשבים לא פחות, טענו שזהו אחד הסרטים הצרפתיים הגרועים של השנה.

במאי: רישאר ברי. שחקנים: ז'אן רנו, קאד מרד (118 דקות)

אמהות וילדים

לאחר "דברים שאפשר לדעת עליה" ו"תשע נשמות" המשובחים, מגיש רודריגו גרסיה (הבן של הסופר גבריאל גרסיה מרקס) דרמה נוספת, וכרגיל אצלו היא עוסקת בגורלותיהן המצטלבים של שלוש נשים: האחת מסרה את בתה לאימוץ לפני 35 שנה, השנייה היא בעצמה ילדה מאומצת וההשלישית רוצה להפוך לאם מאמצת.

מן הביקורות: ישראל היא המדינה השנייה בלבד לאחר בלגיה שבה זוכה הסרט להפצה מסחרית. עם זאת, הוא הוקרן בכמה פסטיבלים, כך שכבר פורסמו עליו בעבר מעט ביקורות, והן היו טובות. וראייטי כתב שזהו סרט חכם להפליא ועשוי היטב, אתר Indiewire השתפך עליו וטען שהוא פיוטי וסוחף במובן הטוב
ביותר של המילה, ו-Screen Daily הוסיף שמדובר בפלא קולנועי.

במאי: רודריגו גרסייה. שחקנים: נעמי ווטס, סמואל ל.ג'קסון, אנט בנינג (125 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully