וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הסיטי הול שוב נסגר

עינב שיף ואייל דץ

29.4.2010 / 16:46

מועדון ההופעות הוותיק ומהאהובים על ברי סחרוף, למשל, סגר את שעריו שוב, בגלל סכסוך עם שכנים ולדברי הבעלים, שלומי מנגר, מדובר בפעם האחרונה: "אני ביקשתי להיסגר", הוא אומר

מועדון הסיטי הול בחיפה נסגר ועל פי הבעלים שלומי מנגר, זו בהחלט הפעם האחרונה. "המקום הזה הוא מקום שעבר הרבה התעללויות ממסדיות, כי כל פעם הגיעה דרישה אחרת, כמו שקורה בתל אביב למשל", הוא הסביר היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! תרבות. "היות והמקום הוא מאד מיוחד שעובד על איכויות ולא על מסחרה ולהחזיק תרבות זה קשה ולא פשוט, זה גם לא כלכלי כמו מקום מסחרי. נכון שחטאנו במסחריות כדי להחזיק את עצמו, אבל הוא לא המסחרי ביותר בעולם".

מה קרה הפעם?

"הייתי ילד טוב חיפה ועשיתי שנים ארוכות ומתישות ומייגעות כדי לרצות את הממסד בעיר, אבל אי אפשר. למה? כולם מכסים את עצמם ומה שמעניין את הממסד זה לא שלא יהיה איפה לבלות בחיפה, אלא שאם יקרה משהו שלא יגידו עליהם משהו".

"הסגירות הקודמות היו בשל דרישות ועכשיו השתנה משהו", הוא מוסיף. "לפני חמש שנים, אחרי סגירה של משטרה, ראש העיר ביקש ממני לפתוח את המקום מחדש. עבדנו בפרך ארבע וחצי שנים גם כדי למלא את הבקשה וגם כי אם הוא משחרר אותנו מדרישות הממסד, אחרי שהיינו סגורים חצי שנה על לא עוול בכפינו. הפסדתי את הביצים שלי אז, בשביל כלום".

ברי סחרוף בהופעה. נמרוד סונדרס
מה יעשו "הטורקים הצעירים"? ברי סחרוף/נמרוד סונדרס

אז גם לך נמאס?

"אני אגיד לך משהו - השבוע באתי לשופטת ואמרתי שאני מבקש להיסגר. אמרתי לה שהרחוב נעשה אלים מדי ואף אחד לא עוזר לי ב'ממסד הכחול', כך אני מכנה את המשטרה, לטפל בבעיה עצמה, שקוראים לה אלימות רחוב. אני החלטתי שאני סוגר את המקום לצמיתות וכן - זו הסגירה האחרונה. אני, כבן אדם בוגר, כבעל משפחה, אני רוצה לחזור הביתה לשלום ואני רוצה שהבליינים יחזרו הביתה בשלום. זה היה המקום היחיד בארץ שבו האלימות נגרמה בו בגלל השכונה".

כאמור, הסיטי הול הפועל זה 15 שנים נסגר מספר פעמים בעבר בשל סכסוך עם העירייה. למרות זאת, המקום נחשב לאחד מאתרי ההופעות הטובים בישראל, כשאמנים כמו ברי סחרוף מציגים אותו כאחת האכסניות האהובות עליהם באופן אישי. מנגר, מודע למעמד הסמי-מיתולוגי של המקום, אומר כי אולי המקום נסגר, אבל הוא עצמו שוקל להמשיך בחיי הלילה: "אני מנסה לעבוד על מקום חדש", הוא מספר. "לדאבוני הרב הוא יהיה בחיפה. אני נשאר פה כרגע. הייתי עוזב כי העיר מייאשת אותי, אבל נכון לעכשיו אני פה".

"זה לא יהיה סיטי הול 2", הוא אומר. "בתכנים אהיה נאמן לרוח שנשבה בסיטי הול. עוד 10 שנים, שיבכו על הסגירה של המקום ההוא, אני אהיה בסדר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה "אנחנו מצרים על סגירת המועדון ורואים בפעילות שלו לאורך השנים נכס חשוב לעיר חיפה, אולם כל עסק ובעיקר מועדונים מחויבים ברישוי עסק ולשם כך על המקום לעמוד בכללים שקובעים המשטרה וכיבוי אש. כללים שנוגעים לשלומם וביטחונם של המבלים. אי עמידה בתנאים אלו אינה מותירה ברירה שיקול דעת בידי הרשות. במקביל, אנו ננסה לדבר עם הבעלים ולבדוק אם וכיצד ניתן לסייע למקום על מנת שהוא ימשיך לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully