וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן יניב מתבגר

עינב שיף

2.5.2010 / 8:00

"אני כבר לא הילד בן 19", מסביר הזמר בראיון לכבוד הסינגל הראשון מאלבומו הרביעי. האזינו לשיר ושימו לב לעצות הזהב שלו לזמר החתונות המתחיל, לרגל פתיחת העונה

יח"צ - חד פעמי

"לא מוותר", הסינגל הראשון של עידן יניב מתוך אלבומו הרביעי שבדרך, יפתיע גם את מי שמכיר את הזמר. דווקא בעידן הכפיים, יניב בחר ללכת על בלדת כוח שלא חסר בה גיטרות ותופים שלא מתיישבים עם הקצב המסורתי של השירים בז'אנר שנהוג היה לשייך אליו. הסיבה לכך, על פי יניב, היא מי שכתב את השיר והלחין אותו, דור דניאל.

"המון אנשים שומעים את השיר ולא יודעים שדור דניאל כתב אותו", מספר יניב, "אומרים לי עד כמה זה נשמע כמוהו, אז אני סוגר לו את הפינה ואומר שזה שלו".

עידן יניב. אוהד רומנו,
מתבגר. עידן יניב/אוהד רומנו

ואיפה אתה בכל זה?

"כיף לעבוד עם דור ואני מאד אוהב את הסגנון, בלי קשר לכך שדור הוא חבר. אני גם חושב שלקחתי את זה למקום שלי קצת, עם כל העניין הבלדה והרגש. זה טוב לפתוח את הדרך לאלבום, שזה לא יטעה אף אחד – השירים הכסחסטיים עוד יגיעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תגדיר כסחיסטיים.

"יהיה המון קצב, המון שירים קליטים ונתפסים, שמי שישמע אותם יקום לרקוד".

כן, כי השיר הזה לא בדיוק תואם את הגל של כל המדינה.

"גל שמגל, אני הולך בכיוון שלי ובקצב שלי עם מה שאני אוהב, עושה ומאמין בו. אני מאד שמח שהשיר יצא ככה, עם הפקה מדהימה של ניצן קייקוב. אני חושב שמה שהתחברתי אליו בשיר הוא דווקא הטקסט, שבו אני מדבר על עצמי, על המצב הזה בחיים שאתה מרגיש שיצאת ממש אידיוט, מפגר והתזמון שלך היה דפוק ובקיצור - מי שישמע את השיר ויקרא את המילים, יבין. הדברים נכונים גם לגבי האלבום עצמו, כי הוא בא מהמקום האישי ואני בקלות יכול לקרוא לו אלבום בוגר יותר, בעיקר בגלל הטקסטים".

ואתה לא מפחד שהקהל לא יילך איתך? זה זמן מאד קשה לטקסטים קשים. בסוף עוד לא תפתח קיסריה.

"מי שיתחבר לזה, יתחבר לזה. אני מאמין שיהיה מאד קל להתחבר לשירים מהסוג הזה. קיסריה? אני מאחל לעצמי את זה, אבל אני גם עושה את הדברים בדרך שלי. תאמין לי, השיחה הבאה שלנו בעזרת ה', גם בסינגל הבא, תהיה אחרת. כל הדברים 'השובבים' כמו שאני קורא להם יחזרו, הם היו תמיד והם יהיו שוב.פשוט הקו הוא צעד אחד קדימה, למעלה ולכיוון בוגר יותר. אני לא ילד בן 19 שמקליט".

דור דניאל. אביב חופי
סוגר לו את הפינה. דור דניאל/אביב חופי

הסינגל החדש של יניב יוצא דווקא היום (ראשון), עם חגיגות ל"ג בעומר ברקע, שמבשרות על פתיחת עונת החתונות, שיניב מכיר היטב. "איזה כיף שמתחילה התקופה הזו, עכשיו זה יאללה ושמח", הוא אומר בחיוך. "זו עונה טובה להופעות ויש לי המון סיפורים משם".

תן דוגמה למשהו מצחיק במיוחד שאתה זוכר.

"שמע, היו דברים שאני לא אקרא להם הזויים, אבל הם היו די מוזרים, כמו זוגות שהיו מבקשים את 'חושב עליה' בתקופה שהוא הלך פגז, מבלי להבין שזה שיר פרידה. אתה מסביר להם והם פשוט מתעקשים ואין לך ברירה – אתה הולך עם זה".

יש לך עצה לזמר שרק מתחיל לעשות חתונות?

"קודם כל, כנס לראש שמדובר בחתן וכלה ומצווה גדולה להופיע שם ביום הזה. אחרי זה תבין שאם הם לקחו אותך, אז כנראה שהם אוהבים אותך מאוד, כי יש מלא זמרים שאפשר לקחת והם בחרו בכל זאת בך. תן תמיד את כולך שם".

נראה לי שגם צריך להתמחות בניואנסים של המקום.

"כן, תמיד יש דודה שאתה מעביר לה את המיקרופון לעשות 'קולולו'. זה בסדר, שמח".

התכוונתי שמומלץ לא לקרוא לאורחים "שלוכים".

"בוא נגיד ככה", אומר יניב אחרי שהוא מסיים לצחוק. "לכבד כמה שיותר את הכלה, החתן והמשפחה, זה תמיד יעשה לך רק טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully