וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

6.5.2010 / 8:14

טינה פיי וסטיב קארל מכירים את גל גדות, ואל קילמר פוגש את פיפטי סנט והבמאי של "סינמה פרדיסו" עושה לנו היכרות עם ההיסטוריה של סיציליה – וכולם נפגשים הערב על המסך הגדול

דייט לילי

מפגש פסגה קולנועי בין שניים מהכוכבים הגדולים של הטלוויזיה האמריקאית בעשר השנים האחרונות – טינה פיי וסטיב קארל. הצמד מגלם זוג בורגני משועמם ומנוון, הנקלע במקרה להרפתקה לילית. ההרפתקה הזו תעמיד את חייהם של השניים בסכנה, אבל גם תאפשר להם לגלות זה את זו מחדש. חוץ מזה, הם גם יפגשו בזכותה את גל גדות, המגלמת צעירה ישראלית שהתגלגלה לארצות הברית.

מן הביקורות: פיי וקארל הם שתיים מן הדמויות המוערכות בתעשיית הבידור האמריקאית העכשווית, ולמרות או דווקא בגלל העובדה הזו, המבקרים התאכזבו קמעה משיתוף הפעולה הקולנועי שלהם. כמעט בכל מקום חזרה אותה טענה: זוהי קומדיה שגרתית לגמרי ולא מצחיקה מספיק, אם בכלל. עם זאת, היו לסרט כמה אוהדים, ובהם מבקרים של כלי תקשורת מובילים: היו.אס.איי טודיי כתב שהסרט מבריק ומצחיק באופן נדיר, וגם הוושינגטון פוסט טען שמדובר בעונג צרוף.

ציונים: רוטן טומייטוס – 68, מטאקריטיק –56.

במאי: שון לוי. שחקנים: טינה פיי, סטיב קארל, מרק וולברג, גל גדות (88 דקות)

החיים החדשים שלי

אף פעם לא מאוחר להתחיל: בגיל 43, מגישה אומי לקומט, צרפתייה ממוצא קוריאני, את הסרט העלילתי הארוך הראשון שביימה. בדומה לעבודות ביכורים רבות, גם דרמה זו מבוססת על סיפור חייה של הבמאית. בהתאם לכך, היא עוקבת אחר ילדה קוריאנית הנמסרת בידי אביה לבית יתומים, ועושה משם את דרכה למשפחה מאמצת בפריז כדי להתחיל את חייה החדשים.

מן הביקורות: הסרט הופץ בצרפת בחודש שעבר, ועורר שם בסך הכל את התלהבות המבקרים. אל הצהיר כי הסרט מותיר חותם בכל מי שצופה בו. פוזיטיף כתב כי לקונט מתגלה כקול קולנועי חדש, רגיש ומיוחד, ועל כך הסכימו גם כלי תקשורת רבים אחרים.

במאי: אוני לקומט. שחקנים: סאי רון קים, דו יון פארק, שונג קו (92 דקות).

באריה

כעשרים שנה לאחר "סינמה פרדיסו" מגיש ג'וזפה טורנטורה, מבכירי במאי איטליה, סרט נוסטלגי נוסף המתרחש הרחק מרומא. הפעם זהו אפוס העוקב אחר שלוש דורות של משפחה סיציליאנית, מימי השלטון הפשיסטי, עבור בניסיון להתאושש מתוצאות מלחמת העולם השנייה וכלה בתהפוכות החברתיות והפוליטיות של שנות השמונים.

מן הביקורות: הסרט טרם הופץ מסחרית בארצות הברית, אבל הוא פתח את פסטיבל ונציה והוצג בכמה פסטיבלים אחרים, מה שחשף אותו לתקשורת וגם העניק לו מועמדות לגלובוס הזהב בקטגוריית הסרט הזר. עם זאת, הביקורות היו שליליות לרוב. כך, למשל, טען וראייטי האמריקאי שזהו סרט נפוח המייצג את כל הרע בקולנוע האיטלקי העכשווי, והאינדיפנדנט הבריטי קבע שהוא מאכזב מאוד לאור היומרות שלו וביחס ל"סינמה פרדיסו". לעומת זאת, הוליווד ריפורטר דווקא הצהיר כי זוהי דרמה מרגשת וסוחפת, בעיקר בעיניים בינלאומיות.

במאי: ג'וזפה טורנטורה. שחקנים: פרצ'סקו שיאנה, מרגרט מאדה, אנחלה מולינה (150 דקות).

רחובות הדמים

לאחר "פקד מושחת", שב ואל קילמר לככב במותחן המתרחש בניו אורלינס שאחרי הוריקן קתרינה. הפעם הוא מגלם שוטר המסתייע בשותף חדש (פיפטי סנט) כדי לחקור את הרצח של שותפו הקודם. מובן שהחקירה חושפת שרשרת של שחיתויות.

מן הביקורות: בדומה לרוב המותחנים סוג ב' שקילמר עשה בשנים האחרונות, גם סרט זה דילג היישר למדפי הדי.וי.די בארצות הברית, והוא זכה להתייחסות רק באתרים המוקדשים למוצרים מסוג זה. כמעט בכל מקרים, הנימה היתה קטלנית ביותר. DVD Talk הכריז כי מדובר ב"ג'אנק פוד אומלל", אתר Fiim Critic הגדיר את הסרט כ"מגוחך" ו-DVD Verdict העיר כי המותחן כה מבולבל עד שאי אפשר להבין מה קורה בו.

במאי: צ'רלס ווינקלר. שחקנים: ואל קילמר, פיפטי סנט, שרון סטון, שירלי ברנר (95 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully