וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי: "בקשת ההסגרה מבוססת על שקר"

עינב שיף

2.5.2010 / 23:51

הבמאי שנמצא במעצר בית 7 חודשים שבר שתיקה ארוכה בהצהרה חריפה לתקשורת, בה טען כי רשויות החוק בארה"ב "מבקשים להגיש אותי על מגש לתקשורת"

"אני לא יכול לשתוק יותר". כך פתח הערב (ראשון) הבמאי רומן פולנסקי כל פיסקה בהצהרה החריפה ששחרר לעיתונות, בה התייחס לראשונה למעצרו המתוקשר לפני 7 חודשים בשוויץ, בזמן שהגיע למדינה לצורך קבלת פרס מפעל חיים מידי פסטיבל הסרטים של ציריך.

בדבריו, טוען פולנסקי כי "בקשת ההסגרה מבוססת על שקר". זאת, מאחר ולדבריו כבר ריצה את העונש שלכאורה נגזר עליו, באשמת בעילת קטינה. פולנסקי מגולל בהצהרה את אי הסדרים בהליך, שהביאו את השופט בתיק לחזור בו מגזר הדין ולקבוע כי עליו לרצות עונש מאסר נוסף, החלטה שהביאה אותו להימלט מארצות הברית. עוד כובל פולנסקי כי אינו מבין מדוע בית המשפט העליון של קליפורניה דחה את בקשתו להישפט בהיעדרו.

"רציתי את העונש שנגזר עליי בכלא צ'ינו, לא כלא VIP", כותב פולנסקי, שטוען כי חזרתו לארצות הברית תקשה על הנערה שבבעילתה הואשם, סמנת'ה גיימר, "שהסכימה לביטול כל ההאשמות נגדי כדי למנוע אי נוחות בכל פעם שהמקרה עולה מחדש", כפי שכותב פולנסקי, שטוען כי רשויות החוק בארה"ב מעוניינות "להגיש אותי על מגש של כסף לתקשורת העולמית".

"אני רק מבקש שיתייחסו אליי באופן הוגן", אומר הבמאי, שלדבריו משכן את ביתו בשל לממן את תנאי הערבות שהטיל עליו בית המשפט השוויצרי וכי אינו יכול לעבוד. "אלו העובדות שאני מניח בפניכם, בתקווה שהרשויות השוויצריות יכירו בכך שאין בסיס לבקשת ההסגרה", כתב פולנסקי, "ושאני אוכל למצוא שלווה, להתאחד עם משפחתי ולחיות בחופשיות במולדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully