וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות לעם עתרה לבג"צ נגד משרד התרבות

עינב שיף

5.5.2010 / 15:07

העמותה עתרה לבית הדין נגד הסכם ההתקשרות של המשרד עם ההסתדרות הציונית. "ההסכם מנוגד ליסודות התקציב", נטען בעתירה

עמותת אמנות לעם עתרה לבג"צ נגד ההסכם שנחתם בין משרד התרבות לבין ההסתדרות הציונית העולמית, להפעלת שירותי תרבות בפריפריה. באמצעות עורכי דינה, בנג'י לבנטל ורם תורן, טוענת העמותה כי "העברת הכסף נעשית ללא מכרז ומבלי שנערכו מבחני תמיכה כלשהם, וזאת אך ורק כדי למנוע מעמותת אמנות לעם וממוסדות ציבור אחרים את האפשרות להתמודד על התקציב הייעודי הזה".

ההסכם שנחתם בין המשרד להסתדרות הציונית נחשף כבר בתשובת המשרד לבג"צ, בדיון שנערך גם הוא בעתירה שהגישה אמנות לעם, שטענה כי המשרד עובר על החוק בכך שאינו מעביר את תקציב העמותה במשרד. כבר אז, גילה נציג המדינה בדיון כי המשרד נמצא במשא ומתן עם ההסתדרות למה שאמור להוות החלפה של אמנות לעם.

"האם יש להסתדרות הציונית העולמית קבלני משנה?", תהה ישראל גל בשיחה עם וואלה! תרבות, "איך אפשר להעביר על פי נוהל תמיכות כסף לחברה שעוד לא עשתה מאזן? מה הניסיון של החברה הזאת? כמה חברי מרכז ליכוד יש שם? מי בדירקטוריון שם? אני מקווה שבבג"צ יקשיבו לשאלות האלו? איך אפשר להבטיח להם 12 מיליון שקלים?"

בעתירה, מבקשת אמנות לעם לבטל מיידית את ההסכם בין ההסתדרות למשרד ולפרסם מכרז או מבחני תמיכה לביצוע הפרויקט.

"בעקבות אי סדרים חמורים בהתנהלות עמותת אמנות לעם, נמנע מהמשרד לתמוך בהפצת התרבות בפריפריה במשך כשנה, פעילות אותה סימן המשרד כאחת ממטרותיו המרכזיות", נמסר בתגובה ממשרד התרבות, שהדגיש כי בג"צ דחה את בקשת העמותה לדיון במעמד צד אחד. "לאור זאת, החליט המשרד למצוא את הדרך החוקית הטובה ביותר שתאפשר את חידוש תמיכתו בפעילות התרבות בפריפריה באופן מידי. מטרה זו הושגה בהתקשרות עם ההסתדרות הציונית לתקופה של שנה, כפי שנכתב בתשובת המשרד לבג"צ מתאריך 28.3.10"

"מפאת רגישות העניין, נבדקה ואושרה ההתקשרות עם ההסתדרות הציונית הן על ידי החשב הכללי באוצר והן על ידי פרקליטות המדינה", הוסיפו במשרד. "כמו כן, נשלחה הודעה על כך ל"אמנות לעם" כבר בתאריך 10.2.10. מוטב היה אילו "אמנות לעם" הייתה משלמת את חובותיה לאמנים ולספקים בכסף שנמצא בקופתה, במקום להמשיך ולמנוע ממאות אלפי אזרחים לממש את זכותם לצרוך תרבות".

  • עוד באותו נושא:
  • אמנות לעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully