וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית הקברות בספארי לתערוכה בשד' רוטשילד

אייל דץ

6.5.2010 / 15:00

בתערוכה "אביבה - דרכה של פילה" מציגות שרון גלזברג ויעל יודקוביק פרויקט שבמהלכו חפרו השתיים בשטח הספארי ברמת גן ושלפו מהאדמה את עצמותיה של פילה בשם אביבה

יח"צ - חד פעמי

(שרון גלזנברג, מתוך "חלב שחור של שחר")

תערוכה יוצאת דופן תיפתח הערב (חמישי) בחלל אינפינטי בתל אביב. בתערוכה, הנקראת "אביבה - דרכה של פילה", מציגות האמנית שרון גלזברג והאמנית ואוצרת יעל יודקוביק מיצב וידיאו המורכב, בין השאר, מעצמותיה של הפילה אביבה שנקברה בשטח הספארי ברמת גן לפני כ-12 שנה.

השתיים תיעדו את הליך החפירה והוצאת שלד הפילה בעבודת וידיאו הנקראת "אדמה חיה". החלק השני בפרויקט נקרא "חלב שחור של שחר" ובמהלכו תיעדה עצמה גלזברג כשהיא מרכיבה מחדש את שלד הפילה. גולת הכותרת של התערוכה הוא המיצב שעשוי מעצמות הפילה, כאשר על הגולגולת מוקרנת עבודת וידיאו שלישית הנקראת "חליפת עורה". בתום התערוכה יימסרו עצמות הפילה למחקר. יש לציין כי הפרויקט כולו נעשה בשיתוף פעולה מלא עם הספארי ברמת גן והמחלקה לארכיאוזאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים.

"הכול התחיל בכך שפניתי לגלזברג ושאלתי אותה מה הפנטזיה שלך והיא ענתה 'להוציא שלד של פילה מהאדמה'", סיפרה לוואלה! תרבות האוצרת יעל יודקוביק. "פנינו לספארי ולהפתעתנו הם נענו בחיוב. החפירות עצמן היו חוויה מאוד חזקה ובסופם למשך שבוע פשוט הרגשתי שאני לא יכולה לעשות כלום. אין ספק שכל ביקור בספארי ייראה מעכשיו אחרת עבורי".

שרון גלזברג, "אביבה, דרכה של פילה", אוצרת: יעל יודקוביק, 6 במאי - 27 במאי, אולם תצוגה "אינפיניטי", תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully