וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ראיון עם רוברט טרוחיו ממטאליקה

עינב שיף, מוסקבה

8.5.2010 / 7:30

בסיסט להקת המטאל הגדולה בעולם מדבר עם וואלה! תרבות לקראת בואה של הלהקה לישראל ב-22 במאי על היחסים בתוך הלהקה, מחירי הכרטיסים והמלחמה נגד ההורדות

עינב שיף

(צילום: עינב שיף, עריכת וידאו: בת גולן)

הראיון עם רוברט טרוחיו, הבאסיסט של מטאליקה, מתקיים על סוג של מיטת שדה. היא יושבת אמנם בחדר האישי שהוכן לטרוחיו, כמו שלכל אחד מהחברים יש חדר משלו, אבל יש משהו מפתיע, כמעט מדהים, בצניעות והעירום של החדרים האלו, על אחת כמה וכמה ביחס לגודלה של הלהקה.

מטאליקה הרי מוקפת במאבטחים חמושים שמוכנים להוריד לך פיקה בברך אם תשלוף מצלמה לא במקום, הנהלה עצבנית, ויחצנית מקומית אבודה שרק מתפללת שמנהל ההפקה לא ידפוק לה מכשיר קשר בראש רק כי הסתכלה עליו לא יפה. מבחוץ, מטאליקה היא תאגיד שעדיף להילחם בטחנות רוח מלהילכד בגלגלי השיניים שלו. מבפנים, רוברט טרוחיו קיבל חדר אירוח שמשה פרץ לא היה יוצא מהמיטה בשבילו.

אבל העירום של החדר משתלב היטב עם הצניעות של טרוחיו, שעונה לשאלות באופן מנומס, ענייני ובניגוד ללא מעט מוזיקאים – באופן מפורט וכמעט נלהב. גם כשהוא נשאל על היחסים הבעייתיים בתוך הלהקה, הוא מצליח למצוא תשובה שתגרום לך גם להבין שכן, יש בעיות וגם להאמין שהם לא עושים את זה רק בשביל הכסף. אפילו ביחס לגובה מחירי הכרטיסים, טרוחיו מסביר בעדינות: הנושא מוכר, ידוע ולא רק תלוי בנו.

רוברט טרוחיו, באסיסט מטאליקה. Cory Schwartz, GettyImages
כובש בדרכו. רוברט טרוחיו, מטאליקה/GettyImages, Cory Schwartz

יש בסגנון של טרוחיו משהו כובש ואמיתי, פשוט כי הוא וגם מטאליקה לא חייבים כלום לאיש: מטאליקה עשתה הכל, הגיעה לפסגות, צללה לתהומות, עלתה מהן שוב וכעת הם בסיבוב ניצחון מתמשך וארוך, במסגרתו הם גם יגיעו לישראל.

החופש חסר הדאגות שלהם ניכר בהופעה המצוינת שהם העניקו באולימפיסקי ברוסיה, מול 25 אלף איש. לא מהצד המנמנם של זרי הדפנה אלא הופעת ראווה סטייל ההארלם גלוב טרוטרס: הכל פתוח מצד אחד והכל מתקתק מצד שני - אורות, לייזרים, אש, במת 360 מעלות.

לכך צריך להוסיף ארבעה חברי להקה שכל אחד מהם מופע בפני עצמו: מטרוחיו, שחי את אתוס ההאבי מטאל כאילו אתמול בבוקר גילה את בלאק סבאת', דרך קירק האמיט ואצבעות הזהב שלו, לארס אולריך, שמתופף בעמידה מרוב אנרגיות ועד כמובן ג'יימס הטפילד, שרץ בין שישה מיקרופונים וצועק "להשמיד!" ב- "Seek & Destroy" כאילו הוא לא אחד האנשים המתוקשרים בעולם אלא ילד אומלל שחולם לחסל את החבר'ה שלא בחרו אותו בכדורגל.

נכון, מטאליקה עברה למוד של רוב הלהקות בגילה ובמעמדה: אלבומים חדשים בקצב קבוע שמספקים בין 0 ל-2.3 שירים טובים שחייבים להכניס לסט אפילו שכולם מחכים ללהיטים. אבל ברוסיה, בין מיטת השדה לבמה הדשנה, המפלצת של מטאליקה - מסתבר - עדיין רעבה. מאוד רעבה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מטאליקה יופיעו בישראל ב-22 במאי באצטדיון רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully