וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם תובעת את מפיקי ההופעה של מקרטני בישראל

עינב שיף

9.5.2010 / 17:13

האגודה לשמירת זכויות יוצרים בישראל טוענת כי חברת ז'רז'בסקי, שהפיקה את ההופעה, לא העבירה את התמלוגים על היצירות המוגנות שהושמעו במופע. דודו ז'רז'בסקי בתגובה: "הנושא בהדיינות"

אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות היוצרים בישראל, תובעת את 500 אלף שקלים מחברת ההפקות ז'רז'בסקי, בגין אי-תשלום תמלוגים ליוצרים, שיצירותיהם שהושמעו במהלך הופעתו של פול מקרטני בישראל, כשהכוונה הם גם לשיריו של מקרטני עצמו וכן לשירים שהושמעו לפני ההופעה.

לתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שותפה גם חברת PRS, האגודה הבריטית המקבילה לאקו"ם וביחד שני האיגודים דורשים, לצד הפיצויים, גם צו מניעה משימוש ביצירות מוגנות בהפקות נוספות של החברה.

אקו"ם, באמצעות עורכי הדין אהוד גבריאלי והילה עוז ממשרד עורכי הדין זליגסון, גבריאלי ושות', טוענים כי בחברת ז'רז'בסקי העבירו לאקו"ם דו"ח על מכירת כרטיסים ועל פיו הונפקה חשבונית לתשלום, אך זה לא הגיע עד היום, שנה וחצי לאחר קיום המופע בספטמבר 2008. "חברת זרז'בסקי הפרה זכויות יוצרים, התעשרה שלא כדין על חשבון היוצרים, ואף גרמה להפרה של ההסכם בין אקו"ם לבין מקבילתה הבריטית", טוענים באקו"ם.

"מדובר בהפרה חמורה מאוד שנעשתה לאור יום, אל מול עיניהם של מעל ל-50,000 איש", אמר יוריק בן דוד, מנכ"ל האגודה לוואלה! תרבות. "חומרת העבירה הביאה את שותפנו הבריטים לראות זאת בחומרה יתרה, עד כדי שעמדו על כך שגם הם יהיו שותפים להליך המשפטי שלא כהרגלם". דודו ז'רז'בסקי, מבעלי חברת ההפקות "ז'רזבסקי" אמר בתגובה: "הנושא נמצא בהתדיינות ואני מאמין שהוא ייפתר".

פול מקרטני הופיע לראשונה בישראל בספטמבר 2008 בפארק הירקון בתל אביב. ז'רז'בסקי הפיקו את המופע לאחר שאיש העסקים יקיר שעשוע השקיע את הסכום הדרוש להבאתו של חבר הביטלס לשעבר. בחודש אפריל 2009 נעצר בועז ז'רז'בסקי, אחיו של דודו ושותף גם הוא בחברה בחדש להעלמת מס בגובה 2.5 מיליון שקלים ושוחרר לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully