וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "איירון מן 2" כבש את הפסגה, אבל לא שבר שיאים

9.5.2010 / 19:17

הפרק השני בעלילותיו של גיבור העל הכניס 133 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו, מה שהציב אותו במקום החמישי בלבד בטבלת הפתיחות הטובות בכל הזמנים. המסקנה: אולי בכל זאת היה עדיף להפיץ אותו בתלת ממד

זה מעט חסר טאקט לזלזל בהכנסות של מאות מיליוני דולרים, בעיקר כשיוונים מקפדים בימים אלה את חייהם בגלל סכומים קטנים פי כמה, אבל אין ברירה אלא להביע אכזבה קלה מן ההישגים של "איירון מן 2" בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארצות הברית.

הסרט הגיע לקופות שבוע לאחר שהופץ בישראל ובעשרות מדינות אחרות, שבהן האהבה המקומית לכדורגל גרמה להוליווד להקדים את מועדי ההפצה של להיטי הקיץ, כדי להקדים תרופה למכת המונדיאל. לכן היה ברור שהסרט, שהופץ גם במספר שיא של בתי קולנוע (4,380) יכבוש את הפסגה בקלילות עם מספרים אסטרונומיים, והוא אכן עשה זאת, אבל הציפייה היתה שהוא ישבור בדרך כמה שיאים, וזה לא קרה.

התקווה היתה ש"איירון מן 2" ייעזר בקהל השבוי של הסרט הראשון, שהגביר את הפופולריות שלו באמצעות הקרנותיו בפורמטים ביתיים, וכן יסתייע בעלייה במחירי הכרטיסים, כדי להדיח את "האביר האפל" מפסגת טבלת הספתחים הטובים בכל הזמנים. אבל בסופו של דבר, הסתפק ההמשכון בהכנסות של 133 מיליון דולר, מה שהציב אותו במקום החמישי בטבלה הזו, מיד אחרי "שודדי הקריביים 2", "דמדומים: ירח חדש", "ספיידרמן 3" ו"האביר האפל". הסרט גם לא הצליח להתמקם בטבלת הפתיחות הטובות אי פעם לחודש מאי מעל "ספיידרמן 3", שהכניס בתקופה המקבילה ב-2007 151 מיליון דולר, אפילו שמחירי הכרטיסים היו נמוכים יותר בזמנו.

מובן כי המספרים שרשם "איירון מן 2" יהפכו אותו לרווחי ביותר וגם יבטיחו הפקת פרקים נוספים בסדרה, אבל הסרט נכשל בשתי מטרות: ראשית, הוא לא הצליח להוציא לדרך את עונת קיץ 2010 בקול תרועה רמה. חשוב מכך, הוא לא השכיל להוכיח כי אפשר לרסק שיאים גם בלי הקרנות תלת ממדיות.

מפיקי הסרט קיבלו החלטה אמיצה ובחרו שלא להמיר אותו לפורמט הטרנדי מפני שהאמינו באיכותו ובעוצמת המותג, אבל עתה מתברר כי גם אם ההחלטה הזו מנעה כאב ראש מן הצופים, היה לה מחיר כלכלי: אין ספק שאם "איירון מן 2" היה מגיע לאקרנים גם בגרסה תלת ממדית, היה לו קל יותר להגשים את הציפיות ממנו. עתה יהיה מעניין עוד יותר לעקוב אחר גורלו של "הנסיך הפרסי", שאף הוא יגיע לאקרנים בגרסה דו ממדית בלבד. במידה וגם סרט הקיץ הזה לא ימצה את הפוטנציאל הכלכלי שלו, סביר להניח כי אף מפיק הוליוודי לא יעז בעתיד הקרוב למרוד בהיסטריה התלת ממדית.

בקרוב: "סיוט ברחוב אלם 2"

בשל היראה מכוחו של "איירון מן 2", אף אולפן לא העז לשחרר לשוק סרט חדש אחר. וכך, למרות ירידה של 70 אחוז בהכנסותיו, הצליח העיבוד המחודש של "סיוט ברחוב אלם" לתפוס את הסגנות עם הכנסות של 9.2 מיליון דולרים ושל 48.5 מיליון דולר בסך הכל, מה שכבר שיכנע את מפיקיו ליצור לו המשך. מיד אחריו, במקום השלישי, נמצא "הדרקון הראשון שלי", שהכניס בסוף השבוע האחרון 6.8 מיליון דולרים ובכך הצליח לעקוף את רף 200 מיליון הדולר – הכנסותיו הכלליות עומדות עתה על 201.1 מיליון דולר.

גם "דייט לילי" ממשיך לתת עבודה, והוא ניצב במקום הרביעי עם הכנסות של 5.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 80.9 מיליון דולר. במקום החמישי אנו פוגשים קומדיה רומנטית נוספת אך מצליחה פחות, "תוכנית הגיבוי" בכיכובה של ג'ניפר לופז, שהכניסה בסוף השבוע האחרון 4.3 מיליון דולרים ובכך העלתה את הכנסותיה ל-29.3 מיליון דולר.

במקום השישי משתרכת אכזבה נוספת, "פראי ועצבני" בכיכובו של ברנדן פרייזר, שתגיע בסוף השבוע הקרוב גם לאולמות בישראל. בסוף השבוע האחרון הכניס הסרט בקופות ארצות הברית ארבעה מיליון דולרים, מה שהעלה את הכנסותיו הכלליות האומללות ל-11 מיליון דולר בלבד. לעומת זאת, במקום השביעי ניצב בגאון "התנגשות הטיטאנים", עם הכנסות של 2.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 157.8 מיליון דולר.

את המקומות האחרונים בטבלה מאיישים שני כישלונות – הקומדיה "מוות בהלוויה", עם הכנסות של 21.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 38.3 מיליון דולר, וסרט הפעולה "The Losers", עם הכנסות של 1.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 45.3 מיליון דולר. את העשירייה סוגר "Babies", סרט תעודה תוצרת צרפת על שנה בחייהם של כמה תינוקות ברחבי העולם. המסמך הדוקומנטרי נהנה מהפצה מצומצמת ביותר – 534 אולמות בלבד והוא הכניס בהם 1.5 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully