וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמין שחקיקה נגד הבעלות הצולבת לא תעבור"

אייל דץ

10.5.2010 / 12:22

צומת ספרים השיקה היום חנות קונספט המכילה אך ורק ספרים מעולם האמנות. מנכ"ל הרשת אבי שומר התייחס לחוק הספרים ואמר כי "הוא מאמין שחקיקה נגד הבעלות הצולבת לא תעבור"

"אני מאמין שחקיקה נגד הבעלות הצולבת לא תעבור". כך אמר היום (שני) מנכ"ל רשת צומת ספרים אבי שומר. שומר אמר את הדברים בהשקת "ארט& דיזיין", חנות קונספט חדשה של צומת ספרים המכילה אך ורק ספרים מעולם האמנות, העיצוב והאדריכלות ונמצאת במתחם "התחנה" בדרום תל אביב. שומר התייחס בכך לדברים שאמר לפני כשבועיים השר יוסי פלד, העומד בראש ועדת השרים לבחינת חוק הספרים ולפיהם "האינטרס הציבורי מחייב התערבות בנושא הבעלות הצולבת וזאת בנוסף לאיתור מנגנונים להגנה על הסופרים".

שומר הציג את חנות הקונספט החדשה המכילה למעלה מ-3000 ספרים בהם ספרי עיצוב, אופנה, אמנות ישראלית ובינלאומית, צילום, אדריכלות, עיצוב פנים, עיצוב סביבתי ועוד, ודיבר במסיבת העיתונאים על הדרך הארוכה והקשה של צומת ספרים בניסיון לזכות בלגיטימציה מההוצאות הבינלאומיות המוכרות ספרי אמנות שעד לשנים האחרונות עבדו באופן בלעדי עם סטימצקי.

"אני זוכר שלפני כמה שנים נסעתי ליריד הספרים הבינלאומי בפרנקפורט ואמנם קיבלו אותי בסבר פנים יפות אבל אמרו לי שהם עובדים רק עם סטימצקי", הוא סיפר. "האירופאים אמרו לי על סטימצקי שזה מונופול ושאפילו בקנה מידה בינלאומי אין דברים כאלה". היום לדבריו, המצב שונה. וצומת ספרים עובדת עם כל ההוצאות הגדולות בתחום. שומר גאה במיוחד בהסכם עם הוצאת טאשן הגרמנית. לאחרונה קבלה צומת ספרים את הזיכיון למכירת הספרים של אחת ההוצאות הגדולות בעולם בתחום האמנות, זאת לאחר שעד שנת 2010 היתה חתומה טאשן על חוזה בלעדי עם רשת סטימצקי".

שומר אמר כי פתיחת חנות הקונספט היא לא מהלך של אגו או מלחמה נגד סטימצקי אלא נובעת מתוך חשיבה עסקית לפיה מדובר שוק ספרי האמנות הוא שוק משגשג עם פוטנציאל כלכלי. טל פלוסקר, סמנכ"לית השיווק של הרשת סיפרה כי שוק ספרי האמנות והעיצוב קפץ מדרגה בשנים האחרונות והגיע בשנת 2009 להיקף של 12 מיליון שקלים ממכירת מאה אלף ספרים.

עוד סיפרה פלוסקר כי בהקמת הסניף החדש, הכולל גם בית קפה של רשת "גרג", הושקעו חמישה מיליון שקלים. בקומה השנייה של הסניף נמצאת גלריה כאשר הכוונה היא שבעתיד יתקיימו בה תערוכות מתחלפות של אמנים.

תגובת סטימצקי

מסטימצקי נמסר בתגובה לדברים: "סטימצקי כרשת המחויבת לתרבות בישראל, מוכרת שנים רבות ספרי אומנות עיצוב וארכיטקטורה. כפי שהודענו לפני מספר חודשים אנו פותחים במתחם התרבות של תל אביב – מתחם היכל התרבות, חנות המוקדשת לתחומים אלה. אנחנו מברכים כל גידול בתחום התרבותי /אומנותי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully