וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכה שטרית חוייב לשלם 400 אלף שקלים להד ארצי

עינב שיף

10.5.2010 / 14:03

בפסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעות ההדדיות בין השניים, חויבו שני הצדדים בפיצויים זה לזה, אולם לאחר הקיזוז נותר שטרית בעל החוב. עורך דינו: "הוא קיבל את פסק הדין בשמחה"

אחרי חמש וחצי שנות התדיינות, בית המשפט המחוזי בתל אביב סוף סוף פסק בתביעה של הד ארצי נגד מיכה שטרית, אחד התיקים המדוברים בתעשיית המוזיקה הישראלית. בפסק הדין שנתנה אמש (ראשון) השופטת אסתר שטמר, חוייב מיכה שטרית בתשלום של כ-400,000 שקלים להד ארצי, זאת לאחר קיזוזי החובות של הד ארצי כלפי שטרית, עליהם פסקה השופטת שטמר.

על פי עורך דין בועז עוזרי, שטיפל בתיק מטעם משרדו של תדהר צור ושות', המתמחים בזכויות קניין ויצגו תיקים רבים בנושא בשנים האחרונות,שווי החוב על פי ערך נומינלי נושא ריבית והצמדה, הוא למעלה מ-600 אלף שקלים. בפסק הדין מפורטים החובות השונים של חברת התקליטים והאמן אחד כלפי השני, כאשר חלק מהחובות של שטרית והד ארצי זה כלפי זה נוצרו בשל היותו של הבעלים של חברת ההפצה "תן סי.די", במסגרתה יצאו האלבומים של עמיר בניון ("רק את"), רפי פרסקי ואלבום הבכורה של קוב.

כמו כן, בוטל "הסכם האמן" בין הד ארצי לשטרית, שלכאורה לא קוים ובמסגרתו חוייב שטרית להשיב את המקדמה שקיבל בסך 200 אלף שקלים, לצד הוצאות משפט ב-25 אלף שקלים. במשרד עורכי הדין שייצג את הד ארצי, ציינו בסיפוק את פסק הדין ואמרו כי בפסק הדין, דחתה כבוד השופטת את רוב טענותיו של מיכה שטרית כלפי הד ארצי".

למרות הפערים בחיובים השונים לטובת הד ארצי, גם עורך דינו של שטרית, גיל ורגון, הצליח לצאת מרוצה מפסק הדין: "פסק הדין הוא הישג חשוב לאמנים בישראל", אמר ורגון לוואלה! תרבות. "פסק הדין קובע שהד ארצי הטעתה את האמנים שלה בדו"חותיה. תביעת הד ארצי שהוגשה על סך 9 מיליון שקלים בקול תרועה רמה, נגמרה בסכומים זניחים יחסית של 400 אלף שקלים כשבכל מקרה, אנחנו חושבים שיש טעויות מתמטיות בחישוב פסק הדין ואנחנו נגיש אותם לבית המשפט בתקווה שיתוקנו. לצד זאת, אנחנו לומדים את פסק הדין ונתקדם בהתאם".

איך מיכה קיבל את הפסיקה?

"בשמחה"

כעת מצפים הצדדים להתקדמות משמעותית בתיק הנוסף בו מעורבים שטרית והד ארצי, והוא תביעתם המפורסמת של החברים של נטאשה, בה חבר שטרית, נגד חברת התקליטים.

תגובת NMC יונייטד-הד ארצי

"בפסק הדין נדחו טענותיו של שטרית והוא חויב לשם להד ארצי סך של כ- 400,000 שקלים, שעה שבית המשפט קובע כי הד ארצי עמדה בחובותיה כחברת תקליטים לספק מידע לאומניה, ודוחה את טענת שטרית כי הד ארצי לא ספקה לו דוחות התמלוגים או לא אפשרה לו לעין בהם. כן נקבע כי לא יתכן מצב בו אומן משלשל לידיו כספי מקדמה בסך של מאות אלפי שקלים כדי להפיק תקליט, אולם בוחר לשומרם בכיסיו ולא להפיק כל תקליטי בגין כספים שקבל. הד ארצי מברכת על קביעות אלה ומצפה להמשך פעילות פורה בינה לבין אמניה השונים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully