וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הצרפתי חוזר

10.5.2010 / 15:32

במסגרת המהדורה השביעית של האירוע, שיתקיים בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות וראש פינה, יוצגו כמה מהסרטים הצרפתיים המצליחים של השנים האחרונות וכן תתקיים מחווה לסרז' גינזבורג

כמה מהסרטים הצרפתיים המצליחים של השנה האחרונה יוצגו לראשונה בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי, שיתקיים זו הפעם השביעית בסינמטקים ברחבי הארץ.

המהדורה השביעית של הפסטיבל תיערך בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות וראש פינה בין ה-14 ל-27 ביוני. את האירוע יפתח הסרט לכל המשפחה "החברים של ניקולה", עיבוד לקלאסיקה הספרותית (הידועה כ"ניקולה הקטן") שריסק את הקופות במולדתו. במאי הסרט, לורן טיראר, יגיע לארץ לרגל הקרנות הבכורה שלו בישראל, והוא ילווה בתסריטאי גרגואר ויניירון. שניים מסרטיו הקודמים של טיראר כבר הוצגו כאן וזכו להצלחה יחסית - "סיפור חיי" ו"מולייר".

שובר קופות צרפתי נוסף שייחשף בפסטיבל הוא "הצפונבונים" ("Neuilly sa mere"), קומדיה דלת תקציב על הפערים החברתיים במדינה שהיתה לתופעה תרבותית. כמו כן, אפשר יהיה לראות באירוע כמה סרטים שזכו להערכה ביקורתית גדולה, ובהם "האב של ילדיי" של מיה האנסן-לאב, אחת היוצרות הצרפתיות הצעירות המוערכות בעולם, "מדמוזאל שמבון" של סטפן בריזה, בכיכובם של שלושה מהשחקנים היהודיים המהוללים בצרפת, ונסן לנדון, סנדרין קימברלין (אשתו לשעבר של לנדון, שמגלמת כאן את המאהבת שלו) ואור אטיקה (מי שכיכבה גם ב"סוף העולם שמאלה").

עוד יוצגו בפסטיבל "הרפתקאותיה המופלאות של אדל", סרטו האחרון של לוק בסון ("ליאון", "ניקיטה"), "לונדון ריבר" של ראשיד בושארב (שהיה מועמד לאוסקר על "ימים של תהילה"), שזכה בפסטיבל ברלין האחרון בפרס דב הכסף לשחקן הטוב ביותר, "החטיפה" עטור השבחים בכיכובו של איוון אטאל ו"הרדיפה" בכיכובה של רעייתו של אטאל, שרלוט גינזבורג.

פסטיבל גינזבורג

הפסטיבל יציג גם מחווה לאביה של גינזבורג, סרז'. במסגרת המחווה יוצגו סרטים שהמוזיקאי האגדי כתב להם את המוזיקה, סרטים שהוא ביים וסרטים שהוא כיכב בהם.

בפסטיבל יתארחו גם כמה שמות אלמוניים יחסית, ובהם פסקל שומיי, במאי הקומדיה הרומנטית "שובר הלבבות" ואוליבייה נקש ואריק טולדנו, במאי הסרט "כל כך קרובים". שגרירות צרפת, העומדת מאחורי האירוע, מנסה לסגור גם את בואם של שמות מוכרים יותר. כל אלה יוכלו לעקוב בטלוויזיה הישראלית אחרי ביצועיה של נבחרת הכדורגל הצרפתית במונדיאל, שיתקיים בד בבד עם הפסטיבל ויתחרה על לבבות הצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully