וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

13.5.2010 / 7:10

איך נלחמים בעוולות חברתיות? החיצים של "רובין הוד", מכשירי העינויים של "המסור 6" או החיות המרביצות של "פראי ועצבני" מציעים לכך פתרונות במסך הגדול, וגם מיכל בת אדם מחכה שם

רובין הוד

עשר שנים לאחר "גלדיאטור", הבמאי רידלי סקוט והכוכב ראסל קרואו מתאחדים שוב, וגם הפעם עושים זאת כדי להגיש אפוס היסטורי. הפעם, הגיבור של האפוס הזה הוא רובין הוד, הלוחם המיתולוגי שפעל באנגליה של המאה ה-13, והסרט מבטיח להיות ריאליסטי ומעוגן יותר במציאות מקודמיו.

מן הביקורות: הקרנת הבכורה העולמית של הסרט התקיימה אמש בפסטיבל קאן והוא מופץ בד בבד בעולם כולו, כך שלא התפרסמו עליו ביקורות רבות. המבקרים שהספיקו להתייחס אליו היו חיוביים יחסית: אמפייר טען כי זהו הרובין הוד הקולנועי שתמיד חיכינו לה והוליווד ריפורטר הצהיר שהסרט עשוי ברמה הגבוהה ביותר. עם זאת, גם המבקר של העיתון הנ"ל וגם המבקר של וראייטי טענו כי האפוס מנסה למצוא חן בעיני יותר קהלים, מה שפוגע באיכותו בסופו של דבר.


במאי: רידלי סקוט. שחקנים: ראסל קרואו, קייט בלנשט, וויליאם הרט (140 דקות).

מאיה

כנהוג אצל מיכל בת אדם ("איה-אוטוביוגרפיה דמיונית", "חיים זה חיים"), גם סרטה החדש עוסק בקשר בין אמנות ומציאות. במקרה זה, הגיבורה שבשמה נקרא הסרט היא שחקנית תיאטרון צעירה, הלוקחת את התפקיד הגדול הראשון שלה קצת יותר מדי ברצינות.

במאית: מיכל בת-אדם. שחקנים: לירון בן שלוש, גיל פרנק, דביר בנדק (96 דקות).

המסור 6

הפרק השישי בסדרת סרטי האימה קודר וסדיסטי בדיוק כמו קודמיו, אבל הפעם נוסף לו טוויסט חברתי: הפעם כל הקורבנות שנאלצים להתייסר במכשירי עינויים שונים ומשונים הם כאלה שעשקו אמריקאים תמימים באמצעות תעריפים גבוהים של משכנתאות ושל ביטוחי בריאות.

מן הביקורות: באופן אירוני, אף שהסרט לא הצליח כלכלית יחסית לשאר הפרקים בסדרה, כמה וכמה מבקרים טענו דווקא כי הוא מהטובים שנעשו בה. בוסטון גלוב, למשל, שיבח את הזוועתון על הביקורת החברתית האקטואלית והחדה שבו, טיים אאוט ניו יורק ציין לטובה את התבונה ואת ההומור שבו וסן פרנסיסקו ציין כי הוא מחזיר לסדרת סרטי האימה את העוקץ שאבד בה. לעומת זאת, באינטרטיינמנט וויקלי, ניו יורק דיילי ניוז ולוס אנג'לס טיימס היו סימפטיים מעט פחות, הגדירו את הסרט כמגוחך וכמתועב ואיחלו שלא ניאלץ לראות את "המסור 7".

ציונים: רוטן טומייטוס – 41, מטאקריטיק –39.

במאי: קווין גרטרט. שחקנים: טובין בל, בטסי ראסל (90 דקות).

פראי ועצבני

כמו סרטים רבים לכל המשפחה מן השנים האחרונות, גם סרט זה משלב בין גיבורים בשר ודם וחיות יצירות מחשב. ההבדל הוא שהפעם החיות לא מדברות אלא מרביצות. הקורבן שלהן הוא דן (ברנדן פרייז'ר), יזם קפיטליסט חסר כבוד לטבע, העומד להקים שכונת מגורים בלבו של אזור מיוער ובכך לפגוע בתושביו המקוריים.

מן הביקורות: ברנדן פרייז'ר מעולם לא היה אהוב על המבקרים, אבל הפעם הוא ספג מהם עלבונות גדולים במיוחד: "הסרט הזה בלתי נסבל", הכריז הניו יורק טיימס, והלוס אנג'לס טיימס הגדיל לומר שהקומדיה האקולוגית לכאורה כה מייגעת שהיא יכולה לגרום לאל גור להצית לעיני כל את פח המיחזור שלו. ביו.אס.טודיי אף מיהרו להכריז על "פראי ועצבני" כמועמד מוביל לתואר הסרט הגרוע של שנת 2010.

ציונים: רוטן טומייטוס – 7, מטאקריטיק –25.

במאי: רוג'ר קמפבל. שחקנים: ברנדן פרייז'ר, ברוק שילדס (90 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully