וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש סיכוי שנעשה עוד אלבום ביחד"

עינב שיף

12.5.2010 / 12:17

למה סופרגראס התפרקה? דני גופי, מתופף הלהקה, מגלה בראיון מיוחד את התשובה לשאלה, אבל מבהיר שהחברות ההדוקה ביניהם עוד יכולה להפתיע אותנו

בשלב מסוים בראיון עם דני גופי, מתופף סופרגראס האהובה וה-Hotrats, הרכב הצד שלו ושל סולן סופרגראס גאז קומבס, הוא עוצר לרגע את השיחה כדי להדליק סיגריה – מרלבורו אדום, אם שאלתם. בנקודה זו נראה כי הגיע הזמן להזיז את הגופה שמונחת בחדר – העובדה שסופרגראס (האחים גאז ורוב קומבס, גופי ומיק קווין) הודיעו לפני כמה שבועות כי החליטו לסיים את דרכם המשותפת לאחר 17 שנה. גופי, שמתראיין כחלק מקידום אלבום הקאברים (המצוין) של Hotrats, נמצא בכוננות ספיגה מאז ההודעה, ולא היה לו ספק שהשאלה תגיע. "אז איפה היינו?", הוא שואל בשיחה מלונדון.

בשאלה שעשרות אלפי מעריצי הלהקה שואלים את עצמם: למה?

"אה, זה. ובכן, סופרגראס הגיעה למקום שבו זה לא היה יכול להימשך יותר. כשאתה 17 שנה עם מישהו, כל אחד, אתה צריך בסופו של דבר שינוי, וכך זה היה. זה הגיע למצב שבו לא באמת יכולנו להוציא אלבום שלא יהיה פשרה כלשהי בין הכיוונים המוזיקליים של שלושתנו, אנחנו פשוט לא רצינו לעשות דבר כזה. ניסינו וראינו שזה לא הולך".

וביניכם? אתם עדיין חברים טובים?

"מאוד. אחרת, לא היינו יכולים לעשות אחד עם השני את ההופעות האחרונות שנשארו לנו, במה שהפך כרגע לטור הפרידה של סופרגראס. אבל זה לא בהכרח הסוף של הלהקה, אתה יודע" .

למה אתה מתכוון?

"אנחנו לא אומרים שלא נחזור אף פעם. בהחלט יש סיכוי שנשוב ונעשה אלבום ביחד, בהחלט".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סופרגראס בהופעה. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
"זה הגיע למצב שלא יכולנו לעשות אלבום בלי פשרה מוזיקלית. סופרגראס/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto

לאחר הבשורה המשמחת הזו קל יותר להמשיך בשיחה עם גופי, איש חביב למדי שמדבר בערך באותה מהירות שבה הוא מתופף. הוא בן 36 והוא מכיר את גאז קומבס ואת אחיו רוב מאז ימי בית הספר העליזים. כשהוא מספר על כך שהחברות של סופרגראס עדיין ממשיכה, אפשר להאמין לו, שהרי את ה-Hotrats הוא הקים עם אותו גאז קומבס, שאותו הוא מחשיב כחברו הטוב ביותר. "תמיד מדהים לעבוד עם גאז, אבל זה הפעם היה מדהים עוד יותר, בגלל שבאלבום קאברים, שנינו לא צריכים לכתוב אלא רק לעשות מוזיקה. לכן, זה עבד ממש פיצוץ הפעם. נוסף על כך, אנחנו ממילא כמעט אף פעם לא מתווכחים. אנחנו תמיד נהנים לשתות ולעשן, וזה מה שעשינו הפעם – אז יצא נהדר".

פעם היתה שמועה שהוא כתב עליך את "Going Out" של סופרגראס, שיורד על הופעותיך התכופות במדורי רכילות.

"כן, היתה שמועה כזו, אבל לא נראה לי שזה נכון. אני חושב שהוא הסתלבט יותר עליכם, עיתונאי המוזיקה, מאשר עליי. בכל מקרה, אם אני זוכר נכון, מיק כתב את רוב המילים לשיר, כך שאם זה נכון – זו דעתו, לא של גאז".

גופי מספר שהרעיון מאחורי The Hotrats היה של המפיק המפורסם נייג'ל גודריץ' (שעבד עם רדיוהד, בק ופול מקרטני, בין השאר) . "הוא ראה אותי ואת גאז בהופעה של הרכב צד אחר שהיה לנו ורצה לעבוד איתנו", מספר גופי. "אז נסענו לבית שלו, הקשבנו לשירים, רשמנו רעיונות, מובן ששתינו קצת ואתה יודע איך זה כשאתה שותה – נולד לך ילד שלא ציפית לו".

איך היתה העבודה עם נייג'ל?

"בניגוד למה שמספרים, הוא אדם שקל מאוד לעבוד איתו. אנחנו טיפה חברים, כך שהכל על השולחן ואין הרבה משחקים. יצא שהקלטנו בערך שיר ביום ואחר כך השארנו את הדברים לנייג'ל, שיעשה את מה שהוא יודע לעשות עם דברים וגם הוא רצה לסיים עם זה מהר, ואז יצא האלבום"

נשמע שהוא עובד איתכם כשכואב לו הראש מרדיוהד.

"כן, משהו כזה. הוא רצה משהו בלי כל ההתלבטויות והמחשבות שיש לפעמים בעבודה על אלבום. כולנו רצינו שירים מהירים ורוקנרוליים, משהו שכפי שאתה יודע, אנחנו טובים בו מאוד, וכשיש לנו קצת זמן פנוי, אנחנו גם יודעים להפוך אותו לאלבום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל בגלל שהם שתו קצת. Hotrats/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוצאה של הסשנים האלו היא "Turn Ones", פראפרזה על "Pinups", אלבום הקאברים המפורסם של דיוויד בואי. באלבום של ההוטראטס (על שם אלבום של פרנק זאפה) אפשר למצוא קאברים גם לאותו דיוויד בואי ("Queen Bitch" העצום), לקינקס, לוולווט אנדרגראונד, לביסטי בויז, לקיור, לרוקסי מיוזיק ולאחרים. "הדבר שאני הכי אוהב בביצועים שלנו הוא האגרסיביות והגישה המרעננת", אומר גופי. "ככה להקת רוק צריכה להישמע".

היו דברים שרציתם לעשות ולא יצא?

"יש לנו גרסה ל-West End Girls'' של הפט שופ בויז, שיצאה רק במהדורה מיוחדת, פשוט כי לא הצלחנו להישמע שונה מהמקור. נו טוב, מלכתחילה זה היה רעיון מטופש".

גופי מדבר מביתו, כשקולות של ילדים מקיפים אותו. הוא נשוי לזמרת פרל לואו, לשעבר מהלהקות Powder ו-Lodger, שפגשה את גופי אחרי שהביאה ילדה לעולם עם גווין רוסדייל, סולן להקת Bush בדימוס. השניים, לדבריו, מנהלים אורח חיים די בורגני ביחס לדימויו ההולל, אבל רק לזמן מוגבל. "תראה", הוא מסביר, "בבית, אין סיכוי שאנהל חיים של הרולינג סטונס, כי אני מבשל ומבלה עם הילדים. אבל בטור, אני לגמרי בעניין של רוקנרול, עד הסוף. הסיבוב הקטן שעשיתי עם גאז והשירים של ההוטראטס היה הטור ההדוניסטי ביותר שהיה לי זה שנים. הוא הוכיח שעדיין יש לנו את זה".

טלוויזיות שבורות שעפו מהחדרים של המלון?

"דווקא לא, אבל מצחיק מכך: השתכרנו בבית של חברים אחרי הופעה ומצאנו את עצמנו עושים פירמידה של 12 אנשים, כמו בשיעור התעמלות, אבל כשהמורה נותנת לך לשתות. שנים לא עשינו פירמידה, היה אדיר".

דני גופי עם גאז קומבס. Chris Jackson, GettyImages
"תמיד מדהים לעבוד איתו, אבל זה הפעם היה מדהים עוד יותר". דני גופי עם גאז קומבס/GettyImages, Chris Jackson

ומה הלאה?

"דווקא יש דברים מעניינים. אצל נייג'ל פגשנו את ניקולה גודין והתחלנו לג'מג'ם ביחד. אחרי זמן מה הוא פשוט פנה אלינו בבקשה שני וגאז נופיע איתם כשהם הולכים לנגן את האלבום שלהם, 'Virgin Suicides' (שהיה פסקול הסרט "חמש ילדות יפות" של סופיה קופולה – ע.ש), בפעם הראשונה בלייב. ממש להקה חדשה".

יותר מזה – האנגלים והצרפתים מסתדרים סוף סוף.

"אנחנו שוברים את הכללים. תמיד היינו כאלו".

אגב פוליטיקה, היו בחירות אצלכם. מה דעתך?

"היו ימים בבריטפופ שבאמת שינה משהו מה חשבת. הפעם, ישבתי כל הלילה מול המשדרים ולא הבנתי מה ההבדל בין המפלגות. אז כשאין הבדל – גם ככה הדמיון בין המוזיקה לפוליטיקה הולך לעזאזל".

האלבום "Turn Ones" של The Hotrats מיובא לישראל על ידי חברת היי פידליטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully