וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הגיבורים: איירון מן ניצח את רובין הוד

16.5.2010 / 19:00

הגרסה של רידלי סקוט למעלליו של הקשת, בכיכובו של ראסל קרואו, הכניסה 37 מיליון דולר בלבד ולא הצליחה להדיח מהצמרת את "איירון מן 2"

imdb

(צפו בטריילר של "איירון מן 2")

אמנם רובין הוד גנב מן העשירים ונתן לעניים, אבל בכל הקשור לעולם שוברי הקופות, מתברר כי הוא משתייך למעמד הבינוני. העיבוד הקולנועי החדש למעלליו של הקשת, פרי עטו של רידלי סקוט ובכיכובו של ראסל קרואו, הגיע השבוע לאולמות הקולנוע בארצות הברית, ואסף בהם 37 מיליון דולר. המספרים הללו לא איפשרו לאפוס להדיח מהפסגה את "איירון מן 2", ובטח שהם לא קרובים אפילו להחזיר את 237 מיליון הדולר שהושקעו בו. ובכל זאת, אולפני יוניברסל למודי הסבל מרוצים למדי מן ההישגים של "רובין הוד", וזאת מכמה סיבות.

ראשית, לאור הביקורות השליליות שקיבל הסרט, היה חשש שהוא יהפוך מיידית לכישלון הגדול של הקיץ, וזה לא קרה. שנית, אפוסים מלחמתיים מן הסוג של "רובין הוד", כפי שהוכיח "טרויה", מלכתחילה נהנים מפוטנציאל כלכלי מוגבל יחסית בארצות הברית, ומרוויחים את רוב הונם מעבר לים. וכך, גם "רובין הוד" כבר אסף לקופתו 76 מיליון דולר בתריסר המדינות האחרות שבהן הופץ, מה שמלמד כי גם אם החיצים שלו מעט החטיאו את מטרתם באמריקה, הרי שהוא קלע בול בשאר הגלובוס.

הביצועים הבינוניים של "רובין הוד" איפשרו ל"איירון מן 2" לשמור על הצמרת, וזאת אף שספג ירידה של 58% אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני לצאתו. בסוף שבוע זה גרף הסרט 53 מיליון דולר, מה שהעלה את הכנסותיו הכלליות ל-212 מיליון דולר. בקצב הזה יתגלה הסרט כרווחי יותר מן הפרק הקודם, שהכניס בזמנו 318 מיליון דולר, אבל מפיקיו יודעים כי הפרק השלישי ייאלץ להציג מספרים מרשימים בהרבה כדי להצדיק את המשך קיומה של הסדרה.

הדבר הגדול הבא: אמנדה סייפריד

כמיטב מסורת הקונטרה-פרוגרמציה, שיחררו האולפנים לשוק שני סרטים הפונים לקהל הנשים שאינם מגלות עניין במוצרים מן הסוג של "איירון מן 2" ו"רובין הוד". המצליח ביניהם היה "Letters to Juliet", בכיכובה של אמנדה סייפריד, אחת השחקנית הצעירות הלוהטות כרגע בהוליווד. המלודרמה הזו לא הצליחה להשתוות להישגים של "ג'ון היקר", סוחט הדמעות הקודם של סייפריד, אבל היא התייצבה במקום השלישי עם הכנסות נאות של 13.8 מיליון דולר, והמבחן האמיתי שלה ייבחן ביכולתה לשמור על מומנטום בשבועות הקרובים.

לעומת זאת, הקומדיה הרומנטית "Just Wright", בכיכובה של קווין לאטיפה, נעצרה במקום הרביעי עם הכנסות של 8.5 מיליון דולרים בלבד, ובכך היא מסתמנת ככישלון גדול עוד יותר מ"החופשה האחרונה", הניסיון האחרון של לאטיפה לשאת סרט על כתפיה.

בהמשך הטבלה אנו פוגשים את "הדרקון הראשון שלי", שהמשיך את המסע הקופתי היפה שלו עם הכנסות של 5.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון, והוא עומד במקום החמישי עם הכנסות כלליות של 207.7 מיליון דולר.

לעומת זאת, "סיוט ברחוב אלם" סבל מן הצניחה החדה האופיינית לסרטי אימה. בסוף השבוע האחרון גרף הזוועתון 4.7 מיליון דולרים, מה שהפיל אותו למקום השישי עם הכנסות כלליות של 56.1 מיליון דולר. מיד אחריו, במקום השביעי, נמצא סרט שדווקא שומר על ראש מורם שבוע אחר שבוע – הקומדיה הרומנטית "דייט לילי", שגרפה בסוף השבוע האחרון ארבעה מיליון דולרים והעלתה את הכנסותיה הכלליות ל-86.7 מיליון דולר.

סרט נוסף שבקרוב ייפרד מן העשירייה המובילה, אך יעשה זאת בהרבה פחות הדר, הוא "תוכנית הגיבוי". הקומדיה הרומנטית בכיכובה של ג'ניפר לופז (שתגיע לארץ ב-10 ביוני) כדי להעניק משקל נגד למונדיאל, הכניסה בסוף השבוע האחרון 2.4 מיליון דולרים, והיא ניצבת במקום השמיני עם הכנסות כלליות של 34.2 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים שני סרטים שגורלם היה שונה מאוד זה מזה: הכישלון המביך "פראי ועצבני", עם הכנסות של 2.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 15.1 מיליון דולר; וההצלחה הלא ברורה "התנגשות הטיטאנים", עם הכנסות של 1.2מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 160.1מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully