וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני ג'יימס דיו הלך לעולמו

עינב שיף

16.5.2010 / 23:27

אחד מיוצרי המטאל החשובים בתולדות הז'אנר והאיש שהמציא את תנועת האצבעות המכונה "קרני השטן", מת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והוא בן 67

רוני ג'יימס דיו, אחד המוזיקאים החשובים והאהובים בעולם המטאל והרוק הכבד הלך היום (ראשון) לעולמו לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן בה לקה לפני מספר חודשים. קודם למותו פרצו שמועות סותרות שטענו שהלך לעולמו, שהוכחשו על ידי אשתו, וונדי, שאישרה לבסוף שדיו אכן אינו בין החיים

"ליבי נשבר היום", כתבה אשתו באתרו הרשמי. "חברים רבים ובני משפחה הצליחו להיפרד ממנו בטרם הלך לעולמו. רוני ידע כמה כולם אהבו אותו. תנו לנו כמה ימים של פרטיות כדי להתמודד עם האובדן. דעו שהמוזיקה של רוני תחיה לנצח".

דיו נולד בניו המפשייר והחל את הקריירה בסוף שנות ה-70 בלהקת Rainbow בה ניגן גם ריצ'י בלקמור מדיפ פרפל. לאחר מכן החליף את אוזי אוסבורן בלהקת בלאק סבאת' האגדית לאחר מכן, בשנות ה-80, הקים הרכב על שמו, דיו, עמו אף הופיע בישראל לפני מספר שנים.

במהלך כל הקריירה שלו נחשב דיו לסולן יוצא דופן, פרפורמר בחסד שידע להפעיל את הקהל והוא כונה "המכשף הגדול של הרוק הקלאסי". דיו אף נחשב לממציא תנועת "קרני השטן" (הנפת כף היד כשכל האצבעות קפוצות ורק הזרת והאצבע המורה מונפות), שהפכה לסמל מוכר וידוע של עולם הרוק.

לפני ארבע שנים חזר דיו להרכב עם חברי בלאק סבאת' המקוריים בלהקה בשם Heaven And Hell, על שם האלבום המצליח שהוציא עם הלהקה. אז, יחד עם טומי איומי וגיזר בטלר מבלאק סבאת' הצליח דיו לשחזר את תהילת העבר שלו על אף שהיה בן למעלה מ-60. כעת, לאחר מאבק ארוך, הוא הגיע לתחנה האחרונה במסלול חייו המיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully