וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוזיקה של רוני ג'יימס דיו תחיה לנצח"

אייל דץ

17.5.2010 / 10:18

בעולם המטאל התקשו לקבל את הידיעה על מותו אתמול של רוני ג'יימס דיו. אוזי אוסבורן ספד לו בעמוד הטוויטר שלו "נוח על משכבך בשלום". סלאש: המוזיקה שלו תחיה לנצח"

עולם המטאל מתאבל על מותו של רוני ג'יימס דיו, אחד המוזיקאים החשובים והאהובים בז'אנר, שהלך אמש (ראשון) לעולמו לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן בה לקה לפני מספר חודשים. "נוח על משכבך בשלום רוני ג'יימס דיו", כתב סלאש בעמוד הטוויטר שלו. "אחד מזמרי הרוק הכבד הטובים ביותר בכל הזמנים. רוני מת ב-7:45 בבוקר, אבל המוזיקה שלו תחיה לנצח".

חברי להקתו של דיו Heaven And Hell כתבו כי "מילים לא יכולות לתאר כמה רוני ג'יימס דיו יחסר". אוזי אוסבורן, אותו החליף דיו בבלאק סבאת', ספד אף הוא למוזיקאי בעמוד הטוויטר שלו וכתב "נוח על משכבך בשלום רוני ג'יימס דיו".

בילי קורגן מהסמאשינג פאמפקינס כתב "רוני היה ג'נטלמן אמיתי ואחד מזמרי הרוק הגדולים ביותר בכל הזמנים... איזה הפסד... פגשתי אותו רק פעם אחת בחיי ואני יכול להגיד בכנות שמדובר באדם הנחמד ביותר שפגשתי אי פעם בתעשיית המוזיקה".

סולן יוצא דופן, פרפורמר בחסד

דיו נולד בניו המפשייר והחל את הקריירה בסוף שנות ה-50. ב-1975 הוא הצטרך לריצ'י בלקמור, גיטריסט דיפ פרפל, כדי להקים את Rainbow, עמה הקליט ארבעה אלבומים לפני שפרש בעקבות חילוקי דעות אמנותיים בינו לבין בלקמור. לאחר מכן, בשנות ה-80, החליף דיו את אוזי אוסבורן בלהקת בלאק סבאת' האגדית, ומאוחר יותר הקים הרכב משל עצמו, שאף נשא את שמו - דיו, עימו גם הופיע בישראל לפני מספר שנים.

במהלך הקריירה שלו נחשב דיו לסולן יוצא דופן, פרפורמר בחסד שידע להפעיל את הקהל ואף כונה "המכשף הגדול של הרוק הקלאסי". דיו גם נחשב לממציא תנועת "קרני השטן" (הנפת כף היד כשכל האצבעות קפוצות ורק הזרת והאצבע המורה מונפות), שהפכה לסמל מוכר וידוע של עולם הרוק.

לפני ארבע שנים חזר דיו להרכב עם חברי בלאק סבאת' המקוריים בלהקה בשם Heaven And Hell, על שם האלבום המצליח שהוציא עם הלהקה. אז, יחד עם טומי איומי וגיזר בטלר, הוא הצליח לשחזר את תהילת העבר שלו, על אף שהיה בן למעלה מ-60. כעת, לאחר מאבק ארוך, הוא הגיע לתחנה האחרונה במסלול חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully