וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

19.5.2010 / 11:00

שלושה כוכבים נכנסים לנעליו של הית לדג'ר המנוח, אדוארד נורטון מגלם זוג תאומים וג'ייק ג'ילנהול מוצא לעצמו נסיכה – וכולם מחכים לכם על מסך הגדול עם שני סרטים אירופאיים משובחים

הנסיך הפרסי: חולות הזמן

לאחר שהמפיק ג'רי ברוקהיימר הצליח ב"שודדי הקריביים" להפוך מתקן בלונה פארק לאחת מן הסדרות הקולנועיות המצליחות בכל הזמנים, הוא מנסה לעורר היסטריה דומה בעזרת עיבוד למשחק המחשב הקלאסי. העיבוד שומר פחות או יותר על רוח המקור, ומציג את סיפורם של נסיכים פרסיים (ג'ייק ג'ילנהול וג'מה ארטרטון), המנסים למנוע מפגיון רב עוצמה ליפול בידיים הלא נכונות.

מן הביקורות: הסרט מגיע לאקרנים ברוב מדינות העולם רק בסוף השבוע הזה, כך שטרם התפרסמו עליו ביקורות רבות. בין כלי התקשורת שהתייחסו אליו אפשר למצוא את הוליווד ריפורטר, שכתב עליו כי הוא יפה למראה, קצבי ולא מזיק, ואת אמפייר הבריטי, שציין כי אם מתעלמים מן החולשות של הסרט, ניתן לשאוב ממנו הנאה מסוימת. וראייטי היה מסויג עוד יותר והצהיר כי הסרט נשכח מן הזיכרון במהרה יתרה לאחר הצפייה.

במאי: מייק ניואל. שחקנים: ג'ייק ג'ילנהול, ג'מה ארטרטון, בן קינגסלי, אלפרד מולינה (116 דקות)

סול קיטצ'ן

לאחר "עם הראש בקיר" ו"בקצה גן העדן", מציג הבמאי פאטי אקין סרט נוסף על חייהם של המהגרים בגרמניה, אבל הפעם יש שני הבדלים לעומת יצירותיו הקודמות: הפעם הנימה קומית יותר מאשר דרמטית, ובמקרה זה הגיבור הוא ממוצא יווני ולא טורקי. מדובר בזינוס, מנהל מסעדה הנאלץ להתמודד עם אחיו האסיר, חברתו הבוגדנית, עסקיו הכושלים ועוד שלל מרעין בישין. כל עוד שישמור על אופטימיות, יהיה לו סיכוי לצאת מהברוך.

מן הביקורות:: הסרט הוצג בכמה פסטיבלים מובילים, ובהם ונציה, סלוניקי וטרייבקה, ושם נחשף לעיני כמה מבקרים. וכך, בהוליווד ריפורטר היללו את אקין ואמרו כי כל מי שייכנס למטבח שלו יתענג על מטעמיו. גם בוואניטי פייר השתמשו במושגים מעולם הקולינירה והגדירו את הסרט כתבשיל מושלם. סלון היה נלהב פחות וציין כי כישוריו הקומיים של אקין מתגלים כחזקים פחות מיכולותיו הדרמטיות,

במאי: פאטי אקין. שחקנים: אדם בוסדוקוס, מוריץ בלייבטראו (99 דקות)

אני אהבה

מלודרמה שהוגדרה בצדק כשילוב בין סרטיהם של אלפרד היצ'קוק (בעיקר "ורטיגו"), דאגלס סירק ולוקינו ויסקונטי, וכן הספר "מדאם בובארי". כמו ברומן של פלובר, גם הפעם הגיבורה היא אשת משפחה משועממת האוזרת אומץ סוף כל סוף לבגוד בבעלה. במקרה זה מדובר באמה (טילדה סווינטון), רעייתו הרוסייה של תעשיין איטלקי, הנסחפת לרומן עם אחד מחבריו של בנה.

מן הביקורות:: הסרט נהנה כבר מהפצה מסחרית באי הבריטי וכן הוצג בכמה פסטיבלים אמריקאים, ובהם סאנדנס, מה שאיפשר לו להרשים כמה מבקרים. כך, למשל, הטיימס הבריטי, הידוע באיפוק שלו, חרג ממנהגו והעניק לסרט חמישה כוכבים, וזאת בשל היותו "פלא נדיר. הדבר האלגנטי ביותר שיהיה השנה על מסכי הקולנוע". גם הווילג' וויס השתפך על המלודרמה הזו וקבע כי היא תסחוף כל מי שיצפה בה.

במאי: לוקה גאודאנינו. שחקנים: טילדה סווינטון, פלאביו פארנטי (120 דקות)

מופע הפלאים של ד"ר פרנאסוס

סרטו האחרון של טרי גיליאם יירשם בדפי ההיסטוריה כאחת הטרגדיות הקולנועיות הגדולות של השנים האחרונות: מדובר בהופעתו הקולנועית האחרונה של הית לדג'ר, שהלך לעולמו במהלך הצילומים. את נעליו של לדג'ר מילאו ג'וני דפ, קולין פארל וג'אד לאו, והם תרמו את משכורתם לשם הבטחת עתידה הכלכלי של מתילדה, בתו היתומה של השחקן האוסטרלי המנוח. באשר לסרט עצמו: ובכן, הוא חושף אט-אט את הסודות העומדים מאחורי תיאטרון הפלאים הנודד של זקן מסתורי.

מן הביקורות: כרגיל אצל גיליאם, גם "מופע הפלאים" עורר מחלוקת: היו מבקרים, למשל בסן פרנסיסקו כרוניקל ובשיקגו רידר, שפטרו את הסרט כבלאגן אחד גדול. לעומת, הלוס אנגל'ס טיימס כתב כי זוהי אחת מעבודתיו היפות ביותר של הבמאי הוותיק, וגם אמפייר ציין כי הוא חוזר כאן לכושר.

ציונים: רוטן טומייטוס – 64, מטא קריטיק – 65.

במאי: טרי גיליאם. שחקנים: הית לדג'ר, ג'אד לאו, ג'וני דפ, קולין פארל, טום וויטס, כריסטופר פלאמר (113 דקות)

צלו של ביל

מאז ומעולם התאפיינה הקריירה של אדוארד נורטון בתפקידים שאפתניים, אבל אתגר כזה עוד לא היה לו: לגלם זוג תאומים זהים. אחד מהם הוא מרצה מוערך לפילוסופיה, האחר מגדל מריחואנה באוקלהומה, אבל בסופו של דבר דרכיהם יצטלבו מחדש.

מן הביקורות: אף שהסרט בקושי מצא לעצמו מפיץ בארצות הברית, ובסופו של דבר לא הרשים את הקהל האמריקאי, הוא דווקא התחבב על כמה מבקרים. המבקר המוביל רוג'ר איברט הצהיר כי מדובר ביצירת מופת ואינטרטיינמנט וויקלי קבע כי הוא מבעבע מרוב סקרנות אינטלקטואלית ושאפתנות עלילתית. לעומת זאת, טיים אאוט ניו יורק חשב דווקא כי מדובר בקומדיה דבילית למדי.

במאי: טים בלייק נלסון. שחקנים: אדוארד נורטון, סוזן סרנדון (105 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully