וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה עושה נזק"

עינב שיף

20.5.2010 / 7:30

האם הביטול הפוליטי של אלביס קוסטלו יביא לגל ביטולים של אמנים מחו"ל על רקע דומה? המפיקים מתקשים להאמין שכן, אבל הנורה האדומה נדלקה

לאחר ההתאוששות הראשונית של תעשיית ייבוא ההופעות הבינלאומיות לישראל, מתחילות המחשבות המטרידות באמת ובראשן האם ישראל עומדת בפני גל ביטולים והחרמות של אמנים מחו"ל על רקע פוליטי. הסיבה לחשש המוגבר הוא שילוב נסיבות שגלומות במקרה קוסטלו: ראשית, קוסטלו ביטל הופעה שלא בזמן מלחמה, כפי שעשו דפש מוד לפני כמעט ארבע שנים. שנית, קוסטלו הצהיר במופגן כי מדובר בביטול פוליטי ולא התחבא מאחורי נסיבות אישיות או תירוצים אחרים, כפי שעשו אמנים בעבר, לדברי גורמים בתעשייה; שלישית, קוסטלו לא היסס לבטל חוזה חתום עם חברת ההפקה המקומית, Alive Productions.

"המנהלים פונים, שואלים ומדברים על זה", אומר עו"ד חגי שטורוויס, המייצג את המפיק מרסל אברהם, שעומד מאחורי המופעים של מטאליקה, אלטון ג'ון ורוד סטיוארט בקיץ הקרוב. "אבל בינתיים אין עוד ביטולים ואנחנו מזמינים את האמנים, שלא חושבים שחרם הוא הדרך, לבוא ולהופיע כאן". שטורוויס מספר כי אברהם הגיע לישראל מגרמניה ביום חג השבועות ושמע לראשונה על ביטול המופע. תגובתו היתה הלם מוחלט.

"סיפרנו לו על המקרה והוא רתח ברמה הציונית", מספר שטורוויס. "החלטנו שאם יש אמנים שלא מבטלים, מגיע להם שיכבדו אותם ונתנו הנחה מיוחדת לאלו שרכשו כרטיסים לקוסטלו להופעה של מטאליקה והם צריכים לבוא עם הכרטיס שלהם למשרד הכרטיסים ולקבל הנחה".

האם לדעתך הביטול הזה עשה נזק? יש חשש לגל ביטולים?

שטורוויס: "כל דבר כזה עושה נזק, כי כולם שומעים ומדווחים על זה. מה שאני לא מבין זה בשביל מה הוא חתם על החוזה? אתה קורא את הדברים שלו ונראה שלא איימו עליו ולכן זה לא ברור. אם יש לו דיעה כל כך שלילית, למה הוא בחר להגיע מלכתחילה?"

המאבקים בין המפיקים תפחו למימדים כמעט מיתולוגיים עם השנים, אולם ברגעים כאלו נדמה שיש תמימות דעים ביניהם על כך שהביטול הזה אינו מועיל לתעשייה כולה: "זה עצוב מאד, לא משנה למי", אומר שטורוויס. "אסור שזה יקרה וזה לא נכון. האם עכשיו כולם יבטלו? למרסל לא ביטל אף אמן בשום מקום בעולם. זה לא קרה ואני מקווה שזה לעולם לא יקרה".

מטאליקה. Michael Loccisano, GettyImages
למאוכזבי קוסטלו. מטאליקה/GettyImages, Michael Loccisano

הביטול של קוסטלו מצטרף לביטול של גיל סקוט הרון, שמנהלו טען בתוקף כי הביטול לא נבא אך ורק מסיבות פוליטיות אלא מהיבטים נוספים ולביטול של קרלוס סנטנה, שהתקשורת בחו"ל בעיקר מייחסת את ביטולו למחאה פוליטית, למרות שמפיק המופע בישראל, שוקי וייס, לא אישר את הדברים ולמעשה סנטנה אף הקליט עצמו כשהוא מספר עד כמה מתרגש לבוא לישראל. אלא שלדברי גורמים המעורים בתחום, אין במקרים האלו בכדי לגרום לנזק אמיתי לשוק ההופעות בישראל.

"יהיו כמה ימים של רעש ואנשים ימשיכו הלאה", אומר ערן אריאלי מחברת נרנג'ה הפקות, שהיתה בין החברות שהפיקו את הופעתו של סקוט הרון בישראל. "אולי יהיה קשה לסגור אמנים, אבל עובדה שאשתו של קוסטלו, כרגע, לא ביטלה. לא צריך לעשות מזה יותר ביג דיל ממה שזה. אסור לשכוח שמלבד קוסטלו, יש עוד המון שמגיעים".

אריאלי מספר שכל להקה שהובאה לארץ בהפקתו נחשפה לאיומים בחרמות ואלפי מיילים של ארגונים פרו-פלסטינים. "המדהים הוא שהמכתבים לא נשלחים בשם הארגונים, אלא לפעמים בשם ילדים קטנים וזה יוצר לחץ", הוא אומר. "עד עכשיו הלחץ הזה לא עבד וקשה לי להאמין שיהיה גל ביטולים. צריך לזכור שבזמן 'עופרת יצוקה' בעזה אף אחד לא רצה להגיע לכאן ואחרי זה התחיל גל הופעות, כשמי בכלל זכר מה היה שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מצד שני, עכשיו יש להם גושפנקה עם פיגורה כמו קוסטלו.

אריאלי: "תראה, כולם מקבלים את המכתבים האלו וכל אמן עם הדעה שלו. יוני וולף מ-Why? אמר לי, למשל, שהוא לא מכיר מספיק את המצב כדי להחליט דבר כזה והוא ממילא מופיע לאנשים ולא לממשלות. יו לה טנגו סירבו שנים רבות להופיע פה ובסוף הגיעו למרות המכתבים וגם ג'ואי ברנס מקלקסיקו קיבל איומים ואמר שהוא לא מכיר מספיק את המצב והגיע. צריך לזכור שלבטל הופעה זה דבר מאד קשה. אני מניח שבסקאלה של הגדולים, אמן שמחליט לבוא לישראל לוקח בחשבון מה קורה פה. במקרה של קוסטלו פשוט לא ברור מה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully