וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך סביב פסטיבל אייקון יביא לפיצולו

20.5.2010 / 20:45

משבר בין האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה למנהל הפסטיבל הוותיק אורי אביב יביא ככל הנראה לקיומם של שני פסטיבלים מקבילים למד"ב. "הפסטיבל הופך למפלצת שאינה מסוגלת לקיים את עצמה", אומרים באגודה

פסטיבל אייקון מתפצל. הכנס הגדול ביותר של חובבי מדע בדיוני ופנטזיה בישראל, שמתקיים כבר יותר מעשור במהלך חול המועד סוכות, יתפצל השנה, ככל הנראה, לשני אירועים. הסיבה לפיצול היא סכסוך פנימי בין הגופים המארגנים את הפסטיבל לבין ההנהלה שלו.

במכתב חריף שנשלח היום (חמישי) על ידי הועד של אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטזיה, תחת הכותרת "אייקון יוצא לדרך חדשה" פורטו הסיבות לנתק. מסתמן כי כנס האייקון - סימן מסחרי רשום של האגודה ושל העמותה לקידום משחקי תפקידים - יתקיים השנה רק באשכול פיס שברחוב הארבעה בתל אביב, כשבמקביל יתקיים בסינמטק תל אביב, כמה צעדים משם, פסטיבל מתחרה.

"בשנים האחרונות פסטיבל אייקון הולך וצומח, אך תחושתנו היא שהוא הופך למפלצת שאינה מסוגלת לקיים את עצמה – לא מבחינה כלכלית ולא מבחינת כוח האדם; יותר ויותר חובבים מתלוננים על התחושה שהפסטיבל דוחק אותם מתוכו, ובה בעת מסתמך על נכונותם להתנדב בו ולהקדיש לו מזמנם ומרצם" נכתב במייל שנשלח לחברי האגודה, כשהוא חתום על ידי הועד שלה. לטענתם, קיבלו את ההחלטה "לאחר שנוכחנו שהמגעים בינינו לבין האנשים שניהלו את הפסטיבל בשנים האחרונות הגיע למבוי סתום, ואלה סירבו להתייצב למשא ומתן".

"פסטיבל אייקון יתקיים השנה זו השנה ה-14 בתאריכים 25-30 בספטמבר, חג סוכות", נמסר בתגובה ממנהל הפסטיבל אורי אביב, בשיחה עם וואלה! תרבות. "העבודה על אייקון, כבכל שנה, החלה כבר לפני מספר חודשים, היא כעת בעיצומה ועשרות אנשים מעורבים בה בשלב זה.

"השנה הוקמה עמותה חדשה לניהול הפסטיבל, על חבריה והפעילים בה נמנים חברים ותיקים בתחום, בקהילה, בפסטיבל ובארגונים השונים הפועלים בתחום זה בישראל", הוסיף אביב. "מטרת העמותה קידום התרבות והיצירה בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה בישראל, בראש ובראשונה באמצעות פסטיבל אייקון. כמובן שאנו מברכים על כל פעילות ויוזמה בתחום זה, בפרט ע"י ארגונים עמיתים הפועלים לקידום מטרות משותפות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully