וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא למדה את הלקח מן השואה"

22.5.2010 / 15:26

התקף הלב שעבר הבמאי והשחקן מוחמד בכרי לא עוצר אותו מלתקוף את מדיניות ישראל בשטחים ואת שרת התרבות לבנת. "בגלל אנשים כמוה ישראל נראית איך שהיא נראית", הוא אומר בראיון לוואלה! תרבות

התקף הלב שעבר הקולנוען מוחמד בכרי בסוף חודש מרץ האחרון לא שינה אצלו דבר – הוא ממשיך לעשן 40 סיגריות ביום, וממשיך גם להגיד ולעשות את מה שבא לו, בלי לחשוש מאף אחד. וכך, מחר (ראשון) אפשר יהיה לראות בסינמטק את הסרט הקצר "חתיכת לחם", שבו מעז בכרי לשבור טאבו נוסף, והפעם קדוש במיוחד – השואה.

"ישראל לא למדה את הלקח מן השואה", אומר בכרי בראיון מיוחד לוואלה! תרבות לכבוד הקרנת הסרט. "היושבים כאן עושים היום לפלסטינים את מה שעשו ליהודים בעבר". בכרי גם הביע הערכה להחלטתו של המוזיקאי אלביס קוסטלו לבטל את ביקורו בארץ, ואמר לו היה במאי אירופאי, לא היה מכבד בנוכחותו את פסטיבל ירושלים לקולנוע, שייערך בתחילת חודש יולי.

בכרי אף איחל כי גם מוזיקאים ישראליים יתבטאו בצורה דומה לקוסטלו. משאלה נוספת של השחקן והבמאי היא שארצות הברית תעמיד את ישראל במקום: "גם האמריקאים הבינו שישראל היא המדינה הכי מפונקת במזרח התיכון", אומר בכרי.

דבר נוסף שבכרי היה שמח לראות הוא את העברתה של לימור לבנת מתפקידה כשרת התרבות. "לבנת אינה מייצגת אותי, היא דוגמה לאיש פוליטי שנמצא במקום הלא נכון", אומר בכרי. "היא צריכה להיות בצבא ולא להתעסק בדברים רוחניים. בגלל אנשים כמוה ישראל נראית כמו שהיא נראית".

השרה לימור לבנת מסרה בתגובה: "מוחמד בכרי אינו מייצג אותי. הוא לא מייצג את מדינת ישראל וגם לא את עולם האמנות הישראלית. גם בג"צ קבע שסרטו, 'ג'נין ג'נין', שמומן על ידי הרשות הפלסטינית, רצוף בשקרים והוגשה נגדו תביעה אזרחית שהצטרף אליה היועץ המשפטי לממשלה. ברור כי דבריו אינם ראויים להתייחסות".

הראיון המלא עם בכרי יפורסם מחר (ראשון) בוואלה! תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully