וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולנוען רוג'ר קורמן יגיע לישראל

23.5.2010 / 12:50

המפיק והבמאי הוותיק, שזכה השנה באוסקר למפעל חיים על תרומתו העצומה לעולם הקולנוע האמריקאי, ינחה ביוני סדנת אמן בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי בתל אביב

האיש שגילה וטיפח את גדולי הקולנוענים בארצות הברית יגיע בקרוב להדריך סטודנטים ישראליים. היום (ראשון) פורסם כי המפיק והבמאי הוותיק רוג'ר קורמן יהיה אחד מאורחי הכבוד של פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי, שיתקיים בתל אביב בין ה-5 ל-12 ביוני.

קורמן, שקיבל השנה אוסקר למפעל חיים, החל את דרכו בשנות החמישים, ומאז ועד היום הוא מתמחה בסרטים סוג ב' ופועל בשולי האולפנים הגדולים. קורמן הפיק מאות סרטים וביים בעצמו עשרות יצירות קולנועיות, אבל הוא ידוע בעיקר כמי שנתן את ההזדמנות הראשונה לכמה מהבמאים והשחקנים המצליחים בתעשיית הקולנוע האמריקאית.

בין השאר, אחראי קורמן לפריצתם של ג'יימס קמרון, פרנסיס פורד קופולה, מרטין סקורסזי, ג'ק ניקולסון, רוברט דה נירו, דניס הופר ועוד רבים וטובים. בזכות המורשת הזו הוא קיבל השנה אוסקר למפעל חיים. במסגרת הפסטיבל ינחה ינחה הקולנוען המשופשף סדנת אמן מיוחדת.

אורחים נוספים: המפיק של סטנלי קובריק ובמאים עטורי אוסקרים

אורחים נוספים בפסטיבל יהיו הבמאים עטורי האוסקרים רוב אפסטיין וג'פרי פרידמן, שיציגו בו את סרטם העלילתי הראשון, "יללה", שבו מגלם ג'יימס פרנקו את המשורר אלן גינסברג. אפסטיין זכה בשני אוסקרים בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר: הראשון היה על "חייו ומותו של הארווי מילק", והשני על "חוטים משותפים: סיפורים משמיכת הטלאים", שאותו ביים עם פרידמן.

ברשימת האורחים אפשר למצוא גם את יאן הארלן, שהפיק את ארבעת סרטיו האחרונים של סטנלי קיובריק, "בארי לינדון", "הניצוץ", "מטאל ג'קאט" ו"עיניים עצומות לרווחה", וכן את "אינטליגנציה מלאכותית" של סטיבן ספילברג. הארלן ישמש בפסטיבל יו"ר התחרות הבינלאומית.

שמות בינלאומיים בולטים נוספים שיגיעו לתל אביב הם פלורין שרבן הרומני, שזכה החורף בדב הכסף בפסטיבל ברלין על "אם אני רוצה לשרוק, אני שורק", ונתן מילר הצרפתי, בנו של הבמאי המהולל קלוד מילר, שביים איתו את "אני שמח שאמא שלי בחיים". שני הסרטים האחרונים יזכו בפסטיבל להקרנת בכורה ארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully