וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרק 4" כבש את הפסגה, אך בפתיחה מאכזבת

23.5.2010 / 19:11

למרות הקרנותיו התלת ממדיות, הפרק האחרון בסדרת סרטי האנימציה העפיל למקום הראשון עם הכנסות של 71.2 מיליון דולר, הרבה פחות מקודמיו

זהות הצבעים בין שרק לשטר הדולר הובילה בעבר לשלל משחקי מילים על הישגיו הכלכליים של היצור, אבל הפעם כבר אי אפשר יהיה לתת כותרות כמו "המפלץ הירוק הביא את הירוקים".

"Shrek Forever After", הפרק הרביעי והאחרון בסדרה, הגיע בסוף השבוע האחרון לאולמות בארצות הברית והכניס בהם 71.2 מיליון דולר בלבד – וזה הרבה פחות מהפרק הקודם בסדרה, "שרק 3", שנהנה לפני שלוש שנים מספתח של 121.6 מיליון דולר. הפער הזה עצום מלכתחילה, והוא מתעצם עוד יותר אם לוקחים בחשבון את העלייה במחירי הכרטיסים בשנים האחרונות, ובעיקר את העובדה ש"שרק 4" הוא הפרק הראשון בסדרה המוצג בתלת-ממד, מה שאומר כי עלות הכניסה אליו גבוהה יותר.

הכישלון הזה לא הפתיע איש בהוליווד, וזאת מכמה סיבות: ראשית, סדרות קולנועית מעטות הצליחו לשמור על מומנטום גם לאחר הפרק השלישי שלהם. מעבר לכך, תגובות הקהל בהקרנות הניסיון של הסרט המסוים הזה לימדו את האולפנים כי הצופים בו אינם יוצאים מגדרם, וגם הביקורות עליו היו קטלניות. למרות כל זה, היתה תקווה ש"שרק 4" ינצל את הפופולריות של הסדרה, את מסע השיווק שלו ואת היובש בשוק כדי לדגדג את רף מאה מיליון הדולר, אבל ההישגים שלו מימשו בסופו של דבר את התסריט הפסימי ביותר.

עתה, נותר למפיקי קומדיית האנימציה לייחל כי הוא יצליח לשמור על מומנטום בשבועות הקרובים, כפי שסרטים לכל המשפחה נוהגים לעשות, וכן שהוא ישקם מעט את מאזנו הכלכלי בעזרת הקרנותיו מעבר לים. לרוב המדינות בעולם, כמו גם לישראל, יגיע הסרט רק בתום המונדיאל.

המפלה של "שרק 4" היתה החוליה הראשונה בשרשרת של בשורות רעות בסוף השבוע האחרון. "Macgruber", הסרט הטרי השני שהצטרף לשוק, התרסק עוד יותר, ופתח במקום השישי בלבד עם הכנסות אומללות של 4.1 מיליון דולרים בלבד. הקומדיה הזו התבססה על מערכון קבוע ב"סטרדיי נייט לייב" שליגלג על סדרת האייטיז "מקגיוור", והתברר כי המקור הזה אינו מספיק אטרקטיבי כדי למשוך קהל לאולמות. כבר בשבוע-שבועיים הקרובים צפוי ""Macgruber" להיעלם מן העשירייה הפותחת, ומובן שאין מה לדבר על הפצתו בארץ. לעומת זאת, הרעיון הרציני לחלוטין להביא אל הבד גרסה מודרנית ורצינית לגמרי של "מקגיוור" עדיין חי ובועט.

"רובין הוד" אפילו לא במקום השני

אם לא די בכך שצמד הסרטים החדשים התקשו להרשים, הרי שגם "רובין הוד" סבל מצניחה של 48 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו, והוא נפל למקום השלישי עם הכנסות של 18.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 66.1 מיליון דולר. בשל כך, נותר "רובין הוד" מאחורי "איירון מן", שניצב במקום השני עם הכנסות של 26.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 251.3 מיליון דולר.

גם "Just Wright", הקומדיה הרומנטית שיצאה בסוף השבוע האחרון, סבלה מצניחה חדה בהכנסותיה, 49 אחוז במקרה זה, וירדה למקום החמישי עם הכנסות של 4.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 14.6 מיליון דולר. דווקא המלודרמה הצנועה "מכתבים לג'ולייט" הפגינה ביצועים מרשימים יותר מ"רובין הוד" ומ"Just Wright", וספגה ירידה של 32 אחוז בלבד בהכנסותיה בסוף השבוע השני להפצתה. הודות לכך, היא ניצבת במקום הרביעי עם הכנסות של 9.1 מיליון דולרים והכנסות כלליות של 27.4 מיליון דולר.

בהמשך הטבלה אנו מוצאים שלושה סרטים בשלהי המסע הקופתי המוצלח שלהם: "דייט לילי" במקום השביעי,עם הכנסות של 2.8מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 90.6 מיליון דולר, "סיוט ברחוב אלם" במקום השמיני, עם הכנסות של 2.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 60 מיליון דולר, ו"הדרקון הראשון שלי" במקום התשיעי, עם הכנסות של 1.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 210.9 מיליון דולר.

את העשירייה סוגר "Kites", שובר קופות בוליוודי שעבר התאמה לקהל האמריקאי. בארצות הברית זכה הסרט להפצה מצומצמת יחסית, והוא גרף מיליון דולר ב-208 אולמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully