וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת נגד הסלבס - סיבוב שני

אייל דץ

24.5.2010 / 16:00

בכנס של האקדמיה ללשון תקפה שרת התרבות את התכנים המשודרים בטלוויזיה: "העברית מפקירה עצמה לשפתם החלולה של הסלבריטאים"

"השפה שלנו הופכת יותר ויותר וולגרית ופופוליסטית". כך אמרה היום (שני) שרת התרבות והספורט לימור לבנת בכנס של האקדמיה ללשון העברית שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. לדבריה, "השפה מתאימה את עצמה לתרבויות הרייטינג, מצעדי רבי המכר, היח"צנות והפרסומות. היא מפקירה עצמה לדעת, לשפתם החלולה של הסלבריטאים".

לבנת הוסיפה ואמרה כי "הטלוויזיה היא כלי התקשורת וסמן התרבות הזמין ורב העוצמה ביותר. היא ממגנטת אליה פעוטות, הנוטשים את הסיפור שהוריהם היו נוהגים להקריא להם לפני השינה ואת ערוצי הילדים ומתמכרים לכוכבים שנולדים לרגע, לטלנובלות, למבול של מופעי סטנד אפ נחותי טקסטים ולשפע של תוכניות ריאליטי. כל אלה מציגים את השפה העברית בכיכר העיר בקלונה ובמערומיה בניסיון נואל לכרות את ראשה".

לבנת הצהירה כי היא איננה פסימית בנוגע לעתידה של השפה: "השפה העברית עדיין משלמת את מחיר כור ההיתוך העדתי וגיבוש הזהות הישראלית הלשונית והתרבותית. אנחנו לא נאפשר לשפה שלנו לסגת ואין לנו ברירה אלא להמציא לנו תחבולות ודרכים חדשות ומקוריות, חינוכיות וציבוריות כדי לשפר ולהמשיך ליצור ולתקשר בה. אני מחליטה להיות אופטימית".

זוהי לא הפעם הראשונה בה תוקפת לבנת את התכנים בטלוויזיה. לפני כחצי שנה, במהלך יום עיון באוניברסיטת חיפה, אמרה לבנת כי "אין ספק שמה שיש היום בטלוויזיה הוא לא נמוך אלא נמוך מנמוך. פשוט אי אפשר לצפות היום בטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully