וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברה בקריאה ראשונה: הצעת חוק לשימור מורשת עדות

אייל דץ

24.5.2010 / 22:51

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שרת התרבות לימור לבנת לשימור מורשת עדות ישראל, על ידי הקמת רשות שתפעל להנצחתן והנחלת תרבותן לדורות הבאים

הצעת חוק הרשות לשימור מורשת עדות ישראל, הצעה שיזמה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, אושרה היום (שני) בקריאה ראשונה בכנסת, בתמיכת 35 חברי כנסת וללא מתנגדים. במסגרת החוק החדש תוקם רשות שתפעל להנצחת מגוון העדות והנחלת תרבותן לדורות הבאים. הרשות תפעל להיכרות הציבור עם יוצרים שפעלו בתפוצות, רבנים ופוסקי הלכה מהעדות השונות והוצאה לאור של פרסומים בשפה המקורית.

הצעת החוק זכתה כאמור לתמיכה מקיר אל קיר בכנסת. חברת הכנסת דליה איציק (קדימה) פנתה ללבנת במהלך הדיון ואמרה לה: " מה שאת עושה עכשיו זה איחוד עם ישראל, את עושה מעשה שהוא בעיקר אמיץ". גם חברה של איציק למפלגה, יואל חסון, פרגן ללבנת ואמר כי "מדובר באחת מהצעות החוק החשובות ביותר מאז קום המדינה".

על פי הצעת החוק, עד היום פעלו בארץ מספר מרכזים לשימור מורשות של מספר מצומצם של עדות. הרשות החדשה נועדה לתמוך ולקדם באופן שוויוני ובראייה כוללת את פיתוח והנחלת מורשות כלל העדות בישראל, לטובת הציבור הרחב ולשמירת ההיסטוריה היהודית הייחודית. הרשות תשתף פעולה עם מוסדות ציבור שונים הפועלים כיום בתחום עדות ישראל כגון בית התפוצות ומרכז יד בן צבי העוסקים במחקר.

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת אמרה בעקבות ההצבעה, כי "קיימת חשיבות לאומית לשימור מורשת עדות ישראל בחברה הישראלית, שהיא חברת מהגרים. התרבות הישראלית נהנית מסינתיזה של כל מורשות העדות המרכיבות אותה, ועל כן למדינה אינטרס מובהק לשימור מורשות אלה. עם חלוף השנים, מתחדד הצורך לשמור על המורשות מפני אובדן ושכחה. חוק זה, אשר התחלתי בקידומו עוד בכהונתי הקודמת כשרת תרבות, הינו צעד משמעותי לקידום כלל מורשות עדות ישראל ובכך יש תרומה רבת חשיבות לתרבות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully