וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספויילר: ג'ק באואר- חי או מת?

אייל דץ

25.5.2010 / 9:02

פרק הסיום של "24", סדרת המתח הנחשבת לאחת הטובות אי פעם, שודר הבוקר במקביל בארה"ב ובישראל וסיפק את התשובה לשאלה שהטרידה את מעריציה ברחבי העולם

שמונה עונות של מה שנחשבת בעיני רבים לאחת מסדרות הפעולה הטובות אי פעם תמו היום (שלישי) לפנות בוקר בפרק סיום כפול. השאלה הגדולה שעמדה בבסיס הפרק האחרון של "24" היא כמובן מה יעלה בגורלו של כוכב הסדרה ג'ק באואר, אותו מגלם השחקן קיפר סאת'רלנד, זאת על רקע השמועות לפיהן הסוכן המהולל ימצא את מותו בפרק הסיום. ברקע כמובן עמדו כל העת הדיווחים לפיה בקרוב תצולם גרסה קולנועית לסדרה ולכן יהיה קשה למפיקי הסדרה לקבל את ההחלטה להרוג את באואר ולפגוע באמינותו של הסרט, במידה וזה אכן יצולם בסופו של דבר.

אז מה היה לנו בפרק הסיום של 24? האם באואר חי או מת? התשובה, אם כן, היא שהוא חי. יחד עם זאת, הפרק הסתיים בכך שהוא נמלט על חייו וייאלץ לחיות במשך תקופה ארוכה במנוסה. בפרקים שקדמו לפרק הסיום יצא באואר למסע הנקמה על מותה של רנה ווקר, סוכנת האף.בי.איי שאהב, וניסה לחשוף את מעורבותם של רוסים במזימה בינלאומית להתנקש בחייו של עומר חסן, הנשיא של המדינה הפיקטיבית קמיסטן, ובכך לחסל את הסכם השלום שאמור להיחתם בינה לבין ארצות הברית.

בפרק האחרון באואר ניצל הודות לנאמנות המוחלטת של שותפתו, קלואי אובריאן, והמצפון של נשיאת ארצות הברית אליסון טיילור שבחר, כמה מפתיע, להתעורר ברגע הסיום. ולמרות זאת, הסוכן הקשוח ייאלץ לברוח ולהסתתר כל חייו. זאת לאחר שהתבקש על ידי טיילור לצאת לגלות.

"זה היה סיום מספק לסדרת מתח אלימה ומסנוורת שאולי נמשכה יותר מדי אבל מעולם לא הפסיקה לנסות להתעלות על רגעיה הטובים", סיכמה מבקרת הטלוויזיה של הניו יורק טיימס אלסנדרה סטנלי. ג'ון קיוביסק, מבקר אתר הטלוויזיה BuddyTV כתב כי: "אולי זה לטובה ש-24 הגיעה לסופה מכיוון שהיא לא יכלה אפילו למצוא לעצמה סוף מקורי. .. אולם, בניגוד לאבודים, אני לא מתכוון לשפוט את הסדרה כולה על פי הסוף שלה. רוב הסיכויים שכשאני אחשוב על הסדרה בעתיד אני אפילו לא אזכר מה קרה בו".

סדרה פורצת דרך

"24" נחשבת לסדרה פורצת דרך בשל הקונספט החדשני שלה, שבמסגרתו כל פרק הוא למעשה שעה ביממה והעונה עצמה נמשכה 24 פרקים באופן קבוע. עלילת הסדרה נסובה סביב היחידה ללוחמה בטרור שפועלת במסגרת שירותי הביון האמריקאים כדי לסכל איומים שונים, מהתנקשות במועמד שחור לנשיאות ארצות הברית ועד פגיעה באזרחים באמצעות טרור כימי וביולוגי.

במרכז הסדרה עמד הסוכן ג'ק באואר ולצידו דמויות משנה מהיחידה וכן מהממשל האמריקאי. בישראל שודרה הסדרה בתחילה בערוץ 10 ולאחר מכן ברשת הכבלים. הסדרה זכתה להצלחה רבה ובלא מעט פרסים, ובהם אמי וגלובוס הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully