וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילוסוף הצרפתי ברנאר אנרי לוי מגיע לישראל

אייל דץ

25.5.2010 / 11:17

אנרי לוי יגיע כחלק ממשלחת של אנשי תרבות, פוליטיקאים ועיתונאים צרפתים לכינוס של הפורום הישראלי- צרפתי. הם ייפגשו עם עמיתיהם הישראלים וידונו באתגריה של הדמוקרטיה

הפילוסוף ברנאר אנרי לוי, הסופרים פייר אסולין ופסקאל ברוקנר והשחקן סטפן פרייס הם רק חלק מהמשלחת הצרפתית המכובדת שתגיע לישראל בחודש מאי לכבוד כינוס הפורום הישראלי- צרפתי הראשון. הפורום, אותו יוזמת שגרירות צרפת בישראל, יתקיים תחת הכותרת "דמוקרטיה והאתגרים החדשים" במהלך שלושה ימים בין ה-30 במאי ועד ה-1 ביוני במרכז סוזן דלל בתל אביב.

הפורום, שיתקיים במתכונת המסורתית של הסלונים האינטלקטואליים בצרפת, יכלול מפגשים,שיחות,דיונים וחילופי דעות בפאנלים שיעסקו בתפקידי ואתגרי הדמוקרטיה בתחומי חברה שונים : פוליטיקה, ספרות, משפט, אדריכלות, קולנוע, תקשורת ועוד. עוד ישתתפו מהצד הצרפתי בדיונים: סגנית ראש עיריית פריז , אן אידלגו, ואלרי אופנברג, שליחה מיוחדת של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי למזרח התיכון, העורך הראשי של העיתון "ליברסיון", לורן ז'ופרין , העיתונאים אלן פרשון (לה –מונד), וביאטריס וולאייס (ליברסיון), קריסטין אוקרן ועוד.

מהצד הישראלי ישתתפו בין היתר: שר החינוך גדעון סער , הסופרים אתגר קרת ורונית מטלון, השחקנית יעל אבקסיס, שרת התרבות לימור לבנת, ח"כ ניצן הורביץ, יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני, עורך עיתון הארץ דב אלפון, העיתונאים בן דרור ימיני, רונן ברגמן , ספי הנדלר, ערן טיפנבורן ,שלמה פפירבלט ואבירמה גולן , ראש המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל פרופ' צבי אפרת, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי כתריאל שחורי, הבלוגרית איילת נוף, ועוד.

אנרי לוי ייפתח את היום הראשון של דיוני הפורום במפגש עם שרת התרבות לימור לבנת, הם ישוחחו על מצבה של הדמוקרטיה כיום ועל כוחו של השלטון מול הקול של היחיד, למחרת הוא יישב לשיחה עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, הם ינהלו דיון על מנהיגות בחברה גלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully