וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרק 4" שמר על הפסגה, "סקס והעיר 2" ו"הנסיך הפרסי" איכזבו

30.5.2010 / 18:35

הציפייה היתה לקרב בין הקומדיה הרומנטית ופנטזיית הפעולה, אבל שני הסרטים איכזבו בסוף השבוע הראשון להפצתם והשאירו את סרט האנימציה בצמרת

אז מה מעדיף הקהל האמריקאי, את המדבריות האיראניות של "הנסיך הפרסי" או את המדבריות האבו-דאביות של "סקס והעיר הגדולה 2?", עיבוד למשחק מחשב או קומדיה רומנטית? הסטרואידים בחזה של ג'ייק ג'ילנהול או הבוטוקס בשפתיים של קים קטרל? ובכן, לא את זה ולא את זה – ובכך, בסוף השבוע האחרון, שהיה אמור להיות חגיגי במיוחד בשל חגיגות השופינג המסורתיות של יום הזיכרון (ככה זה באמריקה) ובגלל הפצתם של שני הלהיטים הפוטנציאליים, דווקא "שרק 4" נשאר בראש טבלת שוברי הקופות בסוף השבוע השני לצאתו, ו"הנסיך הפרסי" ו"סקס והעיר הגדולה 2" ליקטו את הפירורים.

מכל זה אין להבין כי "שרק 4" הוא איזשהו אויב קופתי בלתי ניתן להכנעה. בשבוע הקודם רשם הפרק האחרון בסדרת האנימציה פתיחה מאכזבת, בעיקר יחסית לעומת הפרקים הקודמים, ובהמשך הדרך התקשה לשמור על מומנטום. הסרט ספג ירידה של כ-45 אחוז בהכנסותיו, וסיים עם הכנסות של 43 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-133 מיליון דולר – עדיין מעט יחסית לסטנדרטים של הסדרה.

אבל גם כך, הדשדוש של "שרק 4" התגלה כחזק יותר מן ההתנעה המגמגמת של שני הסרטים הטריים האחרים. "סקס והעיר הגדולה 2" הגיע לאקרנים כבר בליל חמישי וזכה דווקא לפתיחה נאה, אבל במהרה הוכרע בידי הביקורות הקטלניות במיוחד והתלונות על איכותו שהסתובבו מפה לאוזן. בסופו של דבר הוא סיים את סוף השבוע עם הכנסות של 46 מיליון דולר – הרבה פחות מהפתיחה של הפרק הקודם, שרץ לאורך מספר פחות של ימים. המספרים הללו אינם מפתיעים: בניגוד לגלגול הקולנועי הראשון של הסדרה, שעורר ציפיות רבות בקרב מעריציה עתירי הגעגועים, הפעם איש לא באמת חיכה לסרט. היוצרים שלו גם לא הצליחו להגות איזשהו טוויסט או ליהוק מושך שיסחוף את הקהל, ומיקום העלילה באבו-דאבי הרתיע גם הוא. חוץ מזה, המשכונים של סרטים מסוג זה מתקשים להשתוות למקור, כפי שכבר הוכיחו "יומנה של ברידג'ט ג'ונס 2" ו"איזו מין שוטרת 2". שני הנ"ל לא לוו בפרק שלישי, ונראה שכך יהיה המצב גם הפעם.

ג'ייק ג'ילנהול זה לא ג'וני דפ

המספרים הבינוניים של "סקס והעיר הגדולה 2" בקושי הספיקו כדי לדחוק למקום השלישי את "הנסיך הפרסי" המאכזב עוד יותר. מפיק-העל ג'רי ברוקהיימר קיווה לשחזר כאן את ההצלחה של "שודדי הקריביים", אבל הסרט הסתפק בהכנסות של 30 מיליון דולר בלבד, וזאת למרות מסע שיווק מסיבי בצורה יוצאת דופן אפילו לאולפני דיסני. הבעיה שהקמפיין הזה התגלה כמבולבל למדי, וגם לא הצליח למכור את כוכב הסרט, ג'ייק ג'ילנהול, כג'וני דפ החדש. גם במקרה זה, סבל הלהיט הפוטנציאל מזירת ההתרחשות המזרח-תיכונית, אזור שאף פעם לא מלהיב אמריקאים ויהי מה. הביקורות הגרועות ותגובות הקהל הפושרות החמירו את המצב, והעובדה שהסרט מבוסס על משחק וידאו בטח לא סייעה לו להגיע לקהל רחב. ברוב מדינות העולם הופץ הסרט כבר בשבוע שעבר, כדי להרחיק אותו כמה שאפשר מפתיחת המונדיאל, אך גם בהן לא הרשים. בקצב הזה, אל תחכו ל"הנסיך הפרסי 2".

במקום הרביעי ניצב "איירון מן 2", עם הכנסות של 16 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 274.6 מיליון דולר. מיד אחריו, במקום החמישי, עומד "רובין הוד", עם הכנסות של עשרה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 83 מיליון דולר בלבד. עם זאת, בניגוד ל"הנסיך הפרסי", רובין הוד הצליח ברחבי תבל הרבה יותר מאשר בקופות ארצות הברית, ועד עכשיו גרף בעולם 154 מיליון דולר.

בהמשך הדרך אנו פוגשים שלושה סרטים רומנטיים- "מכתבים לג'ולייט במקום השישי עם הכנסות של 5.9 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 36.6 מיליון דולרים, "Just Wright" במקום השביעי עם הכנסות של 2.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכנסות כלליות של 18.1 מיליון דולר, ו"דייט לילי" במקום התשיעי עם הכנסות של 1.7 מיליון דולרים והכנסות כלליות של 93.4 מיליון דולר.

הקומדיה הפרועה "Macgruber" משפילה את ראשה במקום התשיעי עם הכנסות של 1.4 מיליון דולרים בלבד כבר בסוף השבוע השני להפצתה, מה שמעלה את הכנסותיה הכלליות ל-7.1 מיליון דולרים. חמור מכך, בסוף השבוע האחרון היא זכתה בממוצע של 580 דולר בלבד לאולם, אחד הנמוכים אי פעם.

את העשירייה סוגר להיט האנימציה "הדרקון הראשון שלי" עם הכנסות של מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, הכנסות כלליות של 212.6 מיליון דולר ותוכניות מתקדמות לסרט המשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully