וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט השלום: אסף אמדורסקי השתמש בתמונות ללא רשות

1.6.2010 / 16:00

בית המשפט קבע כי אמדורסקי הפר את זכויות היוצרים של הצלם החובב אמנון שוחט לאחר שהעלה לאתרו עשר תמונות שהוא צילם בהופעה שלו, וחייב אותו לפצותו ב-30 אלף שקל. סוכנו של אמדורסקי: "הוא לוקח אחריות"

בית המשפט השלום בתל אביב פסק אמש (שני) כי על אסף אמדורסקי לשלם 30 אלף שקל לצלם החובב אמנון שוחט, וזאת מכיוון שאמדורסקי העלה לאתרו האישי ולאתר המייספייס שלו תמונות שצילם שוחט בהופעתו בתיאטרון תמונע ב-2005 בלי לבקש ממנו רשות ובלי להעניק לו קרדיט. בית המשפט גם דחה את התביעה הנגדית של אמדורסקי, שתבע את שוחט על הפרת פרטיות, והטיל עליו את הוצאות המשפט בשתי התביעות.

לעומת זאת, בית המשפט דחה את התביעות של שוחט נגד אמרגנו של אמדורסקי, חיים שמש, נגד חברת ההפקות שייצגה את המוזיקאי בעבר, המון הפקות, ונגד המנהלת שלה, יעל מרגלית.

השופטת שושנה אלמגור קבעה בפסק דינה כי אמדורסקי הפר את זכויות היוצרים של שוחט, וכן את הזכות המוסרית שלו לקבל קרדיט, וזאת שלא שבתום לב. בהתאם לזאת, קבעה אלמגור כי על אמדורסקי לשלם לשוחט 30 אלף שקל - 20 אלף על הפרת זכויות יוצרים ועשרת אלפים שקל נוספים בגין הפרת הזכויות המוסריות.

באשר לתביעה הנגדית של אמדורסקי נגד שוחט, שיוצג בידי עורך דין יריב קדם, השופטת אלמגור פסלה את טענותיו של אמדורסקי, ולפיהן שוחט לכאורה הפר את הפרטיות שלו כאשר צילם אותו במופע וניסה לעשות לעצמו רווח אישי ופרסומי על חשבון שמו של אמדורסקי כאמן. לפיכך, היא קבעה כי על אמדורסקי לשלם לשוחט ארבעת אלפים שקל כהוצאות משפט.

יובל הורוביץ ממשרד קנלר ייצוג אמנים, סוכנו של אמדורסקי, מסר : "אסף אמדורסקי עסוק אך ורק ביצירה ובמוזיקה שלו ולא בשום דבר אחר. אם נעשו טעויות על ידו או על ידי מישהו מטעמו הרי שהוא מקבל את פסק הדין ולוקח אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully