וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קולנוע דרום ננעל בשדרות

אייל דץ

3.6.2010 / 20:00

למעלה מ-25 אלף איש השתתפו באירועי הפסטיבל, שהסתיים עם הכרזת שני הזוכים בפרס לסרט ביכורים ישראלי בז'אנר תיעודי: "443" של ארז מילר ו "ירוק צהוב אדום" של דוד גברו

פסטיבל קולנוע דרום ננעל הערב (חמישי) בשדרות עם הכרזה על הזוכים בפרס לסרט ביכורים ישראלי חדש בז'אנר תיעודי. השנה הגיעו לגמר התחרות חמישה סרטים, מהם נבחרו שני זוכים שזכו במענק של 25 אלף שקלים כל אחד. זו הפעם הראשונה שהתחרות מתקיימת במסגרת הפסטיבל.

הזוכים הם הבמאי ארז מילר על סרטו "443" המספר את סיפורו של הכביש המפורסם, והבמאי דוד גברו על סרטו "ירוק צהוב אדום" המספר את סיפורם של בני נוער אתיופים בעיירה נתיבות.

בנוסף חולקו פרסים לזוכים בתחרות סרטי הגמר של בוגרי המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר. פרס הסרט המצטיין ע"ש מיקה אילון ובשיתוף הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בסך 10,000 שקלים, הוענק לבמאי רובי אלמליח על סרטו "חולה את נתן ". חבר השופטים כלל את פרופ' רם לוי, גבריאלה בנדלמגרמניה וז'רום ברון מצרפת.

למעלה מ-25 אלף איש השתתפו בעשרות הקרנות ואירועים בחמשת ימי הפסטיבל. הפסטיבל מתקיים זו השנה התשיעית בסינמטק שדרות. ד"ר אבנר פיינגלרנט, ראש המחלקה לקולנוע במכללה האקדמית ספיר, יוזם הפסטיבל, אמר הערב כי "זו השנה התשיעית לפסטיבל בו אנחנו נאבקים לשמור על קול שפוי שמזמין למציאות אחרת, בה יש מקום ל'אחר' ולשונה, בה קולות של גזענות ולאומנות מוקעים וכנגדם עולה התשוקה שלנו לשמוע ולהשמיע קולות רהוטים בשפה קולנועית ומאתגרת שיש בהם חיפוש אחר אמת כנות ומחויבות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully