וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תל אביב היא אי של שפיות"

5.6.2010 / 22:49

אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב, נשא נאום פוליטי חריף בטקס פתיחת פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי, ותקף את הממשלה, את הכיבוש ואת הערים שאינן תל אביב

טקס הפתיחה של פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי, שהתקיים הערב (שבת) בסינמטק תל אביב, נפל על השבוע שבו סער המזרח התיכון בשל פרשת המשט ועל יום השנה לתחילת מלחמת ששת הימים. מנהל הסינמטק, אלון גרבוז, נשא בהתאם לכך נאום פוליטי ביותר במסגרת האירוע, שבו נכח גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. גרבוז, הידוע בקור רוחו, נראה נרגש ביותר ואף ציין כי הוא חורג ממנהגו וקורא דברים מוכנים מראש.


"אנו בסופו של שבוע קשה, שלא מוסיף גאווה, הייתי שמח להגיד לכולנו אך לצערי לא כך הדבר", אמר גרבוז. "אני פונה אל האורחים ורוצה להודות לכם על אומץ לבכם על כך שבימים קשים אלה בחרתם להגיע ולהשתתף בפסטיבל...אני מעריך הרבה יותר את אלה שמגיעים ואומרים את דברם כאן לאזנינו, גם אם לא תמיד נעים לשמוע...בערב זה בולטים בהעדרם היוצרים מארצות ערב ובעיקר הפלסטינים. נקווה שיגיעו לכאן במהלך השבוע וסרטיהם יתרמו מבט אחר לכולנו. כרגע, הם אינם רשאים ללון בגבולות הקו הירוק".

"בעוד מעל לראשנו פוליטיקאים מנהלים מדיניות צינית ואדישה לחיים, שרבים מאיתנו מתנגדים לה, בשטח קמים כל הזמן דורות חדשים של יוצרים...הקול הזה, של המרחב הפרטי, חשוב הרבה יותר מכל הססמאות השדופות שמשמיעים לנו בימים האחרונים מבוקר עד ערב. זהו הקול שמסוגל לגרום לבני אדם לחשוב אחרת....תל אביב היא לא רק בירת התרבות של ישראל אלא גם אי של שפיות, ובינתיים אינה נגועה בחוליים של המדינה. בל נשכח את העובדה שבדיוק הערב מזה 43 שנה שאנו שולטים על עם אחר, וקץ הכיבוש לא נראה באופק".

בסיום הנאום אמר גרבוז: "איחלתי שהסינמטק יגדל והמדינה תקטן. שני הדברים עוד לא קרו. אבל אני אופטימי".

קורמן וגולן: האיחוד

במהלך הטקס, חילק הפסטיבל גם פרס הוקרה לבמאי והמפיק האגדי רוג'ר קורמן, שכבר קיבל השנה אוסקר למפעל חיים. זו גם היתה הזדמנות למפגש מחודש בין קורמן למנחם גולן, שעמו עבד בעבר. קורמן התייחס בנאומו לגולן, שישב בקהל, ואמר - "בדיוק כמו מנחם, גם אני הייתי פעם סטודנט לקולנוע ונשארתי כזה עד היום. כולנו לומדים משהו כל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully