וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה תביעת פאולוס מנקר נגד הקאמרי

אייל דץ

6.6.2010 / 17:57

מנקר טען כי התיאטרון הפר את תנאי ההסכם שחתם עמו בנוגע להצגה "עד ראייה", אותה ביים והעלה אותה מחוץ לקאמרי ללא הסכמתו. השופט דחה את תביעתו: "עולות תמיהות לגבי מניעיו"

בית משפט השלום בתל אביב הודיע היום (ראשון) כי הוא דוחה את תביעה בסכום 480 אלף שקל שהגיש הבמאי האוסטרי, פאולוס מנקר, נגד התיאטרון הקאמרי. בתביעה שהוגשה ב-2006, טען מנקר כי התיאטרון הפר את תנאי ההסכם שחתם עמו בנוגע להצגה "עד ראייה", שעלתה בקאמרי ב-2003 בכיכובו של איתי טיראן. לטענתו, ההפקה הועלתה מחוץ לאולם הבית (תיאטרון הקאמרי הישן א.ד) ללא הסכמתו ובניגוד לחוזה שנחתם עמו. בקאמרי טענו כי מקור התביעה הוא בשאיפת נקם מצד הבמאי.

השופט יעקב שיינמן החליט לקבל את עמדת הקאמרי ולדחות את התביעה של מנקר. שיינמן כתב בין היתר, כי "מר מנקר, שעדיין כועס על הקאמרי, היה נכון לשנות גרסותיו לעניין ידיעת העלאת המחזה מחוץ לאולם 4 והכל במטרה שהם 'ישלמו'", כפי שנכתב בפסק הדין. "שינויי גרסאות אלה מובילים גם הם למסקנה כי מנקר ידע על העלאת המחזה מחוץ לאולם הבית, ולא הביע כל מחאה בזמן אמת אלא רק בדיעבד. בהקשר זה עולות תמיהות לגבי מניעיו הנסתרים של הבמאי להגשת התובענה המוסברת רק בכעסו על ביטול מסע הופעות בווינה".

בבית משפט השלום בתל אביב עדיין עומדת תביעה של תיאטרון הקאמרי נגד מנקר ושעוסקת בהצגה "אלמה" שמנקר ביים. התיאטרון טוען כי הבמאי התייחס באופן משפיל לבעלי תפקידים בתיאטרון וכן לקהל שהגיע להצגות, פגע במוזיאון אסירי המחתרות בירושלים בו הועלתה ההצגה וכן הפר הסכמים בנוגע להעברת תשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully