וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות בתי הסוהר נגד חופש הביטוי?

עינב שיף

9.6.2010 / 9:05

יוצרי הסרט "מערבולות" ביקשו לראיין את האסיר כמאל סבחי, שהורשע ברצח דפנה כרמון ועתה נשקלת בקשתו למשפט חוזר. השב"ס אסר זאת ובית המשפט המחוזי סירב להתערב

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה אמש (שלישי) את בקשת יוצרי הסרט "מערבולות" לצלם ולראיין את האסיר כמאל סבחי, שהורשע ביחד עם שלושה גברים נוספים ברצח דפנה כרמון בשנת 1982. בית המשפט קבע כי אינו יתערב בשיקולי השב"ס שמסרב לבקשה מזה כשנתיים.

"התופעה של הפיכת חשודים, נאשמים ומי שהורשעו בעבירות חמורות לגיבורי תרבות, שדמותם מככבת מעל המרקעים ועמודי השער בעיתונות, יש בה, לכשעצמה, כדי לפגוע בציבורים אלו ואחרים של נפגעי עבירות", אמר השופט רון שפירא בהחלטתו.

אלא שיוצרי הסרט, ד"ר אריאל לבנה ויעקב דוידיאן, החליטו להילחם בהחלטה והודיעו כי יפנו לבית המשפט העליון. "השופט אמנם החזיר את הדיון בעתירה לידי שב"ס, אולם לאור ההתנהלות שלנו מול שירות בתי הסוהר אנחנו מבינים שלא נותר לנו אלא לפנות לבית המשפט העליון", אמר דוידיאן. "לא ייתכן ששירות בתי הסוהר יקיים אפלייה בין אסירים, יזרז ראיונות שנוחים לו וידחה על הסף ראיונות אחרים".

"הלא מדובר באסיר שאיבד את כל החיים", הוסיף דוידיאן. "הוא יושב כבר 26 שנה בכלא. 26 שנה בכלא, זה לא נתפס. חופש הביטוי הוא אולי החופש היחיד שנותר לו".

"החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה".

יוצרי הסרט מעלים ביקורת קשה על התנהלות שב"ס בפרשה, שכוללת התעלמות מהבקשה שהגיש סבחי עצמו למנהל כלא דמון להתראיין והתמהמהות של השב"ס במתן תשובה ליוצרי הסרט. כמו כן, הם מציגים שורה של אישורי ראיונות שניתנו לאסירים כבדים, החל מיונה אברושמי (רוצחו של אמיל גרינצוייג) ועד סולימן אל עביד (שהורשע ברצח חנית קיקוס), לעומת הסירוב המתמשך לראיון עם סובחי.

עם זאת ולמרות הסירוב, מפיקי הסרט טוענים כי הוא נמצא בשלבי עריכה ויהיה מוכן להקרנה בעוד כחודשיים. הסרט מביא את סיפור חקירתו של ד"ר לבנה את המקרה, בו הורשעו ארבעה בדואים ברצח כרמון, ביניהם האחים כמאל ומוחמד סבחי, שהסניגוריה הציבורית הגישה בשמם בקשה למשפט חוזר בשנת 2009, בקשה שעודנה תלויה ועומדת.

ירון זמיר, דובר השב"ס מסר לוואלה! תרבות בתגובה: "החלטת כבוד בית המשפט מדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully