וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד הפקת המופע של מטאליקה בישראל

עינב שיף

9.6.2010 / 12:58

ארבעה מעריצים שנכחו בהופעה תובעים את מפיק המופע בפועל, גדי אורון, בסכום של 4.25 מיליון שקל בטענה כי שינויים שנערכו במיקומי היציעים במופע הסבו להם נזק ועוגמת נפש

ארבעה מעריצים של מטאליקה הגישו הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בקשה להכיר בהם כקבוצה למטרת תביעה ייצוגית נגד מפיקי ההופעה של הלהקה בישראל, שהתקיימה באצטדיון רמת גן בחודש שעבר. לטענת התובעים, החברה שעמדה מאחורי המופע, חברת ההפקה של גד אורון, הזיזה אזורי ישיבה מספר ימים לפני המופע, "ככל הנראה משיקולי עשיית רווח פסולים", כפי שצוין בכתב התביעה שהגיש עורך דין רם גורודיסקי.

התביעה מפרטת כיצד ההפקה שינתה את סדרי המקומות, "מבלי להודיע לבעלי הכרטיסים באופן אישי", למרות שההודעה עלתה באמצעי התקשורת. "הנתבעת (חברתו של גד אורון – ע.ש) הזיזה את מיקום הבמה מהאיזור הדרומי של האצטדיון אל האיזור המזרחי וביטלה את כל מקומות הישיבה באיזור המזרחי של האצטדיון (יציעים 9-16), שלאחר הזזת הבמה, נמצא מאחורי הבמה", כפי שנכתב בכתב התביעה.

בנוסף, טוענת התביעה כי מתחם הכסף שהובטח לרוכשי הכרטיסים ביציעים המזרחיים למעשה לא היה קיים ואוחד עם מתחם הארד, שהוגדר על ידי התובעים כ"צפוף, דחוס ועמוס". "המדובר, למעשה, בהונאת יח"צ מתוכננת ומכוונת שנועדה לסבר את אזנם של פליטי האיזור המזרחי ולהשקיט זעמם", טוענים התובעים. "הנתבעת הציגה להם כאילו הם זכו בהטבה כלשהי (מיקום במתחם הכסף המובחר), אולם למעשה מתחם הכסף חדל מלהתקיים".

מטאליקה בהופעה בישראל. רויטרס
המגדלים הסתירו, רוכשי כרטיסים הורחקו מהבמה. מטאליקה בישראל/רויטרס

טענות נוספות שעולות מן התביעה גורסות כי בעקבות שינוי מיקומה של הבמה, רוכשי הכרטיסים לאזור המזרחי של האצטדיון הורחקו ממנה מרחק רב מדי וכך כם רוכשי הכרטיסים לאזור המערבי. עוד נטען כי בעקבות שינוי המיקום מגדלי הסאונד והתאורה הסתירו את ההופעה, מבלי שרוכשי הכרטיסים יודעו על כך מבעוד מועד. כל האמור מהווה, לטענת התובעים, הפרת הסכם בין הרוכשים להפקת המופע.

התובעים אומדים את הנזק שנעשה ב-200 שקלים לאדם (בין אם ניזוק מ"ביטול" איזור הכסף, הרחקת הבמה מהיציע המערבי, הרחקת יושבי האיזור המזרחי והסתרת המגדלים). הכפלתו של סכום זה במספר רוכשי הכרטיסים שניזוקו בכל סעיף (5,000 – נזק לאיזור הכסף, 13,000 לכל סעיף אחר) מביאה לסכום הכולל של התביעה - 4.25 מיליון שקלים - אותו דורשים התובעים כפיצוי.

רונית ארבל, אשת יחסי הציבור של ההופעה מסרה בתגובה: "גדי אורון נחת ברגעים אלו מסדרת פגישות עם מפיקיו של אלטון ג'ון העומד להגיע לישראל. כתב התביעה עדיין לא הגיע למשרדו , לכשיגיע יתייחס אורון לדברים הנאמרים בכתב התביעה ויגיב אליה בהתאם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully