וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס פרנקפורט לשלום יוענק לדויד גרוסמן

עינב שיף

10.6.2010 / 12:28

הסופר הישראלי יזכה בפרס המוענק מטעם איגוד סוחרי הספרים בגרמניה על תרומתו לשלום. "גרוסמן מראה את חשיבותה של השפה בחיפוש אחר זהות", נימקו באיגוד את הבחירה בסופר

איגוד סוחרי הספרים בגרמניה בחר בדויד גרוסמן לחתן פרס פרנקפורט לשלום לשנת 2010. חבר הנאמנים של האיגוד בחר בגרוסמן, שיקבל את הפרס בטקס חגיגי שייערך בכנסיית סט. פול בפרנקפורט בחודש אוקטובר 2010 וישודר בטלוויזיה הגרמנית. שווי הפרס, המוענק מאז שנת 1950 הוא 25 אלף יורו.
"בחירתו של גרוסמן, היא הוקרה לאחד התומכים האקטיביים ביותר בפיוס בין הישראלים והפלסטינים", מסר האיגוד בהצהרה שלוותה להכרזה על זכייתו של גרוסמן. "בספריו, מאמריו וסיפוריו, גרוסמן חתר בעקביות להבין ולתאר לא רק את עמדתו שלו, אלא את דיעותיהם של אלו שחושבים אחרת. גרוסמן מעניק קול ספרותי, קול שנשמע בכל רחבי העולם, לקיום המשותף והקשה באזור. ספריו מציירים את המקום שבו רק אנחנו יכולים לסיים את מעגל האלימות, השנאה ופליטות במזרח התיכון, על ידי הקשבה, איפוק וכוחן של המילים".

"גרוסמן מראה את חשיבותה של השפה בחיפוש אחר זהות ומזהיר מהמילטריזציה הגוברת שלה", הוסיפו באיגוד. "כשהוא מתמודד עם המציאות המאופיינת על ידי שרירותיות, כפייה והזרה, גרוסמן מציע לנו דרכי מוצא מחברה שנתפסה בין מלחמה ושלום". ההחלטה להעניק לגרוסמן את הפרס באה שבוע לאחר פרסום מאמר חריף של הסופר בעיתון "הארץ" שבו הוא מתח ביקורת על פעולת צה"ל על סיפון אונית המרמרה והמשך המצור על עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully