וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים לסינמטק ת"א: בטלו אירוע בהנחיית יצחק לאור

אייל דץ

10.6.2010 / 12:21

במכתב חריף שנשלח למנהל סינמטק ת"א אלון גרבוז, דורשות הנשים לבטל אירוע בהנחייתו של המשורר שעתיד להתקיים ביום ראשון. גרבוז סירב לבקשה: " לאור זכאי עד שלא תוכח אשמתו"

מספר ארגוני נשים שיגרו השבוע מכתב חריף למנהל סינמטק תל אביב אלון גרבוז בדרישה למנוע את קיומו של אירוע השקת הגליון ה-22 של כתב העת "מטעם", אותו עורך המשורר, הסופר והפובליציסט יצחק לאור. הדרישה באה בעקבות ההאשמות שהועלו בחודשים האחרונים נגד לאור בגין הטרדה מינית ואונס. "הובא לידיעתנו שהסינמטק מתכנן לקיים ב-13/6/2010 'אירוע תרבותי' בהנחיית החשוד בעבירות מין יצחק לאור לרגל צאת עיתון בעריכתו" נכתב במכתב שתוכנו הגיע לידי וואלה! תרבות.

עוד נכתב כי "העובדה שהסינמטק בחר לקיים בין כתליו אירוע תרבותי לכאורה, בהנחיית יצחק לאור, ללא כל התייחסות לעובדת היותו חשוד בעבירות מין, מהווה יריקה בפרצופן של הנשים הרבות בהן פגע לאור לאורך השנים ויש בכך משום מתן הכשר לאלימות מינית כנגד נשים בכלל.... אנחנו דורשים ודורשות מהסינמטק לבטל את האירוע . במידה ותסרבו להיענות לפנייתנו זו ולבטל את האירוע, אנחנו דורשים ודורשות לציין בפרסומים שמנחה האירוע חשוד בעבירות מין... אנחנו מבקשות לא לאפשר ליצחק לאור לקחת חלק פעיל בפעילות תרבותית כל עוד הוא מתכחש לעבירות אותן ביצע".

אחת השותפות למכתב היא אשכר אלדן כהן, המתלוננת הבולטת נגד לאור, וחתומים עליו בין היתר הארגונים ויצו ישראל, אחותי, ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית בישראל. המכתב כולל
איום מפורש נגד הסינמטק, כי "במידה ותבחרו לאפשר ליצחק לאור לקיים את האירוע בסינמטק נעדיף להבא לקיים אירועים הקשורים בזכויות נשים במקומות שמכבדים נשים". לוואלה! תרבות נודע כי במידה והאירוע אכן יתקיים מתכוונים ארגוני נשים לקיים הפגנת מחאה מחוץ לסינמטק בזמן קיומו.

"לאור לא הורשע בבית המשפט"

בתגובה לפניית וואלה! תרבות העבירה הנהלת הסינמטק את התכתובת בינה לבין אשכר כהן ובה מכתב תגובה שבו מדגיש גרבוז כי למרות פניית הארגונים, האירוע יתקיים כמתוכנן."לאורך עשרות שנים פועל הסינמטק לאור עקרונות בסיסיים של הומאניות ומוסר תוך שמירה על כבוד האדם וכבוד האשה ושיקוף של עקרונות אלו בפעילותו התרבותית", כתב גרבוז בפתיחת המכתב.

לדבריו, "יצחק לאור לא הורשע בבית משפט ומובן מאליו כי הוא נהנה מחזקת החפות. משמעה של חזקה זו כי הוא זכאי עד שלא תוכח אשמתו בבית משפט. זוהי זכות יסוד של כל אדם במדינה חופשית. יצחק לאור אף אינו בגדר נאשם שהרי לא הוגש נגדו כתב אישום. יצחק לאור אף אינו בגדר חשוד, כנטען, שכן למיטב ידיעתי הוא טרם נקרא לחקירה במשטרה והפך לחשוד. בנסיבות אלו, מתוך נאמנות לזכויות האדם והאזרח, האשה והאזרחית, לא מצאתי לנכון לבטל את האירוע".

עד למועד פרסום הכתבה לא הושגה תגובתו של עורך הדין של לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully