וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא להקה פוליטית"

עינב שיף

14.6.2010 / 15:16

בום פם חוזרים באלבומם החדש לרוקנרול, אבל לא מפחדים ממוזיקה מזרחית או מקבלת פנים קרה בחו"ל. הם גם לא מתפלאים שהאקרים פורצים להם לאתר. ראיון ושיר להורדה

יח"צ - חד פעמי

דווקא על רקע העלייה של המוזיקה היוונית בשנים האחרונות, בום פם מבקשים באלבום השלישי שלהם, "Alakazam", לחזור לרוקנרול. "בא לנו להגיע למחוזות יותר רוקיסטים", אומר אורי כנרות, גיטריסט ומנהיג ההרכב בראיון לוואלה! תרבות לכבוד צאת האלבום, אליו מצורף גם שיר בלעדי להורדה חינם. "אחרי אלבום שכולו קאברים, הכנסנו לאלבום שירים שנכתבו בשנים האחרונות והכילו את הוייב של ההופעות. השילוב שיצא הוא בין הפולקלור שפרסם את בום פם לרוק ואנחנו מאד מרוצים מההרמוניה האסתטית שהגענו אליה באלבום הזה".

אתה שר יותר באלבום הזה. איך אתה מרגיש עם זה?

"תוך כדי העבודה וההופעות ההרגשה שלי הפכה נוחה יותר. זו לא היתה קפיצה למים ואני בסדר עם זה. זה כמו עוד כלי נגינה".

התחושה היא שלבום פם תמיד היה אפיל מסחרי, אבל הפעם אתם קרובים לשם יותר מתמיד.

"אני לא יודע אם זה יותר מסחרי, כי אתה יודע – את הדודות בהופעות אנחנו לא נביא. באיזשהו מקום, אם היינו מזוהים כלהקת פולקלור, אנחנו עדיין שם, רק הרבה יותר בועטים. המוזיקה המזרחית? תמיד היינו בגל הזה ובהשפעות המזרח תיכוניות וגם מאד מאד באלבום הזה, רק אחרת. למעשה אנחנו רואים את עצמנו יותר כמזרח תיכוניים מאשר בלקניים. אמנם יש טובה בהרכב, אבל במילא אף אחד לא יודע מה זה עושה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בום פם.
לא יביאו את הדודות, אבל עדיין יעשו שמח. בום פם, כנרות מימין

האלבום החדש - כמו תמיד במקרה של בופ פם - הוא עוד הזדמנות ללהקה, שכוללת גם את יובל זולוטוב בטובה ואת איתמר לוי בתופים, לצאת להופיע בארץ וגם בחו"ל. בשנים האחרונות הם מקפידים להסתובב ברחבי העולם, במועדונים ובפסטיבלים שונים ולהציג – די בהצלחה - את מרכולתם המקומית. "מהשנה הראשונה שלנו היו גיחות לחו"ל ועדיין יש", מספר כנרות. "היינו בארצות הברית, באירופה, בארגנטינה ועכשיו אנחנו נוסעים לפסטיבלים בהולנד ופורטוגל".

יש חשש מקבלת הפנים הצפויה לכם בעקבות המצב הפוליטי?

"אני לא פוחד מהמצב, אני פשוט מתבאס ממנו. אני כן שמח שאני יכול לצאת מפה עם ההזדמנות להראות שיש משהו אחר שיוצא מישראל, להביא אמירה חברתית בערבוב שבין כל הסוגים של המוזיקאים והמוזיקה ישראלית, בין אם זו מוזיקה ישראלית ומערבית, בין אם זה מוזיקת כלזמר או מוזיקה שמזוהה עם משהו מוסלמי. אנחנו לא פוליטיים בכלל ובסופו של דבר אנחנו באים לתת לאנשים חוויה נעימה ושמחה ואמירה על אותה שמחה. גם בפסטיבלים עצמם אין אנשים פוליטיים, אלא אנשים שבאים להתעסק במוזיקה ובתרבות".

בום פם - "אלאקזאם".
לא פוחדים מחו"ל, פשוט מתבאסים. עטיפת האלבום של בום פם

דווקא הבנתי שהאתר שלכם נפרץ באחרונה על ידי האקרים טורקים.

"כן, זה היה מצחיק - התכתבתי עם החבר'ה שהיו קשורים איכשהו לפריצה. כתבתי להם שהם נפלו על האנשים הלא נכונים וקצת קשה לשכנע אותם שאנחנו שמאלנים שלא מגיע להם שיפרצו להם את האתר. האדם שהיה מולי ענה ואמר שהוא מבקש סליחה, אבל זה לא היה הוא שפרץ לאתר".

לאדם שפרץ הגעת?

"אז האיש הזה דיבר עם האדם שפרץ והוא מסר לי בשמו שמבחינתו – הוא שונא את ישראל והוא ימשיך ויעשה את זה. אופטימי".

בונוס: השיר "Uniton" של בום פם להורדה חינם

כדי להוריד את השיר, כל שצריך לעשות הוא לעקוב אחרי ההוראות: עמדו עם העכבר על הלינק הראשון, לחצו על הכפתור הימני, בחרו באופציית "Save Target As", שמרו את השיר על המחשב והאזינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully