וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי הפלסטיני לא יגיע לפסטיבל הקולנוע? הפסטיבל יגיע אליו

עינב שיף

13.6.2010 / 23:48

במאי הסרט "Ticket to Azarel" מוחמד אל גול לא יכול לעזוב את עזה בגלל המצור. בתגובה, נעזרו מארגני הפסטיבל בתוכנת ביטורנט כדי לשדרו בסטרימינג לעזה

פסטיבל הקולנוע Nordic Youth Film Festival המתקיים בעיר טרומסו שבנורווגיה החליט לעקוף את המצור לעזה בדרך יצירתית. לא, לא מדובר במשט לעבר הנמל בעיר, אלא בשידור חי בסטרימינג של הפסטיבל לעזה.

המבצע, שנעשה באמצעות טכנולוגיית ביטורנט (שמשמשת לא רק להורדת קבצים אלא גם להעברת שידורים חיים), יצא לדרך לאחר שעבדאללה אל גול, במאי פלסטיני תושב עזה, לא קיבל ויזה שתאפשר לו לצאת את העיר לפסטיבל אליו הוזמן בעקבות סרטו "Tickets to Azarel", כך מדווח אתר Torrent Freak. "זה לא סוד שהמצור במזרח התיכון מונע משאבים חיוניים כמו מים, מזון ותרופות לאנשים הנזקקים בפלסטין", נכתב בבלוג הפסטיבל. "אבל זה לא כל כך ידוע לכלל הציבור שאנשים נורמלים הנוסעים מחוץ לאיזור לא מקבלים ויזה".

"זו הזדמנות חשובה להשיג את מטרתנו למודעות בינלאומית לקולנוע צעיר", אמר מנהל הפסטיבל הרמן גרול. "השידור הנוכחי לא יהיה אפשרי במקומות מרכזיים או באירוע גדול בעזה, בשל אישורים מיוחדים הנדרשים מהממשל בעזה, אבל השידור קיים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully