וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב שפגט: על מיכאיל ברישניקוב

אייל דץ

23.6.2010 / 18:00

כולם מתלהבים - ובצדק - מתנועות הגוף של מיכאיל ברישניקוב, שמגיע להופעות בישראל, אבל וואלה! תרבות מעריכה דווקא את המהלכים שלו. דיוקן של מאהב אולטימטיבי

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות מרכז ברישניקוב לאמנויות)

המשימה שהטילו יוצרי "סקס והעיר הגדולה" על שרה ג'סיקה פרקר היתה לא פשוטה: למצוא גבר שימלא את תפקיד המאהב של קארי ברדשו בעונה האחרונה של הסדרה ושיוכל לתת פייט אמיתי למיסטר ביג כך שבפרק האחרון בהחלט היא תעמוד בפניה הדילמה הקשה מכל.

מיכאיל ברישניקוב, שרה ג'סיקה פרקר בצילומי הסדרה "סקס והעיר הגדולה", 2003. GettyImages
פגע בה באמצע המקלחת. ברישניקוב וג'סיקה פרקר בצילומי "סקס והעיר הגדולה"/GettyImages

"זה לא היה קל", סיפרה פרקר בראיון לאופרה ווינפרי, "אבל בוקר אחד, בזמן שהייתי במקלחת, זה היכה בי – מיכאיל ברישניקוב". למה היא בחרה דווקא ברקדן הבלט הרוסי המפורסם? לטענת פרקר, לא היו חסרות לה סיבות. "הוא הרקדן הגדול ביותר בכל הזמנים, הוא מסקרן ומעניין, סקסי וחכם, תרבותי וראה לא מעט עולם. הוא האיש שיכול לגרום לביג להיראות כמו אהוב ישן מהתיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מיכאיל ברישניקוב והרקדנית נטליה מקרובה, ניו יורק 1974. AP
למדו ביחד, רקדו ביחד, ערקו ביחד. ברישניקוב והרקדנית נטליה מקרובה/AP

פרקר ידעה מה היא עושה. עבור נשים רבות ברחבי הגלובוס מהווה ברישינקוב, שיגיע לישראל בסוף השבוע הקרוב לארבע הופעות, מושא הערצה ונחשב גם בגיל 62 לסמל מין. ההשתתפות שלו ב"סקס והעיר הגדולה", שם גילם את דמותו של אמן רוסי, מיליונר ומסתורי שמעולם לא התחתן, רק העצימה את ההיסטריה סביבו, אבל גם שנים קודם לכן הוא היה ידוע כאחת מדוגמאות המופת למושג "גבר של נשים". ולא, זה לא קשור לעובדה שהוא אחד הסטרייטים היחידים בעולם הבלט.

מיכאיל ברישניקוב והרקדנית ג'לסי קירקלנד, 1980. AP
זרק אותה לאחר שהפכה לאנרוקסית מנותחת מכורה לקוק. ברישניקוב וג'לסי קירקלנד/AP

ברישניקוב נולד ב-1948 בריגה, בירת לטביה, לאב מהנדס ולאם חייטת שהתאבדה כשהוא היה בן 11. הוא החל לרקוד בגיל 12 וב-1966 התקבל ללהקת הבלט קירוב בלנינגרד. השמועות על הרקדן המצטיין פרשו כנף והגיעו אפילו עד למערב. מבקר המחול של הניו יורק טיימס אף כתב שברישניקוב הוא "הרקדן המושלם ביותר" שראה מעודו.

מיכאיל ברישניקוב מיקאיל מיכאל. AP
אוהב אותן גבוהות ממנו בראש וחצי. ברישניקוב ושתי דוגמניות בשנות ה-70 הסוערות של ניו יורק/AP

לברישניקוב היה הכול, דירת פאר, משכורת שיא ויחס מועדף מצד שלטונות ברית המועצות. ועדיין, למרות כל זאת, הוא החליט להפנות עורף לקומוניזם ולערוק לארצות הברית.

אלנה סטיוארט, מיק ג'אגר, מיכאיל ברישניקוב, ביאנקה ג'אגר בסטודיו 54, 1977. GettyImages
זה ייגמר באורגיה: מיק ג'אגר ואישתו ביאנקה וברישניקוב ואלנה סטיוארט בסטודיו 54 המפורסם/GettyImages

ב-1974 הוזמן בלט "קירוב" להופיע בקנדה וברישניקוב ניצל את ההזדמנות להימלט לניו יורק. הוא מונה לרקדן ראשי בתיאטרון הבלט האמריקאי ואחר כך עבר ל"ניו יורק סיטי בלט". ב-1980 הוא חזר לעבוד בתיאטרון הבלט האמריקאי כרקדן ומנהל אמנותי במשך עשור. לצד קריירת המחול ניהל גם קריירת משחק, במסגרתה היה מועמד לאוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב"נקודת מפנה" וזכה ללא מעט מחמאות על השתתפותו בסרט "לילות לבנים" לצד גרגורי היינס.

קורט ראסל, גולדי הון, מיכאיל ברישניקוב, 1985. GettyImages
גם גולדי הון נמסה מברישניקוב. קורט ראסל מנסה לשחק אותה קול בצד/GettyImages

תוך כדי, האיש לא הזניח לרגע את התחביב הגדול שלו, הלא הוא המין הנשי. "אני לא מאמין במוסד הנישואין" אמר בראיון לתוכנית של לארי קינג. "אני לא חושב שיש קשר בין ההתחייבויות של בני זוג אחד לשני לאיזה חוזה משפטי". ואכן, ברישניקוב מעולם לא נישא, אולם רשימת הנשים שכיכבו בחייו ארוכה כמעט כמו המניפסט הקומוניסטי.

מיכאיל ברישניקוב, איזבלה רוסליני, 1989. GettyImages
גם היא בדקה את הגמישות שלו. ברישניקוב ואיזבלה רוסיליני/GettyImages

הוא ניהל רומן עם הבלרינה נטליה מקרובה אותה הכיר עוד בתקופת הלימודים ברוסיה ושגם ערקה למערב בשנות השבעים. רומן מפורסם אחר של ברישניקוב היה עם כוכבת תיאטרון הבלט האמריקאי ג'לסי קירקלנד. השניים רקדו יחדיו ושיתוף הפעולה ביניהם על הבמה היה מושלם, אלא שבה בעת החל מצבה הנפשי של קירקלנד להידרדר.

לייזה מינלי, מיכאיל ברישניקוב וצ'יטה ריברה, ניו יורק 1984. AP
גם זה נגמר בשלישיה. ברישניקוב עם לייזה מינלי וצ'יטה ריברה/AP

ב-1976 היא החלה לפתח הפרעת אכילה חמורה ועברה מספר ניתוחים פלסטיים מכיוון שלא היתה מרוצה מהמראה החיצוני שלה. קירקלנד התמכרה לקוקאין וברישניקוב החליט לפטר אותה מהלהקה. היחסים בין השניים הסתיימו וב-1986 פרסמה קירקלנד ביוגרפיה בשם "רוקד על קברי" שבו הטיחה בברישניקוב האשמות קשות.

מיכאיל ברישניקוב, ג'סיקה לאנג, ניו יורק 2004. AP
עד היום היא מצטערת על כך שהעדיפה את סם שפרד על פני ברישניקוב. ג'סיקה לאנג/AP

מפורסמות נוספות שעימן ניהל ברישניקוב רומן הן השחקניות לייזה מינלי, איזבלה רוסיליני וג'סיקה לאנג. לברישניקוב וללאנג נולדה אף ילדה - אלכסנדרה, הקרויה על שם אמו של הרקדן. הרומן בין השניים הסתיים בכך שלאנג נטשה את ברישניקוב לטובת המחזאי סם שפרד, אולם למרות מאורעות העבר נמצאים השניים היום במערכת יחסים טובה כהגדרתם.

מיכאיל ברישניקוב ואשתו ליסה ריינהרט, ניו יורק 2007. GettyImages
מסרב בכל תוקף לשים לה טבעת על האצבע. ברישניקוב וחברתו הנוכחית ליסה ריינהרט/GettyImages

יחד עם זאת, נראה שעם הגיל, התמתנה התחלופה בחדר המיטות של ברישניקוב, שכן הרומן הארוך ביותר בקריירה שלו הוא עם בת זוגו הנוכחית, רקדנית העבר ליסה ריינהרט, ולשניים אף יש שלושה ילדים משותפים - סופיה, אנה ופיטר. יש שיאמרו שזו ההוכחה המשמעותית ביותר לכך שהוא בכל זאת יותר שווה מביג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully