וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שקלנו לבטל"

תום גולדהנד

24.6.2010 / 11:34

הרקדן המפורסם בעולם אמר במסיבת עיתונאים כי המופעים בישראל נקבעו לפני האירועים האחרונים ולכן הם יתקיימו כרגיל. עם זאת, ברישניקוב ציין כי "אנו מודאגים לגבי מה שקורה באיזור"

ענבל מרמרי

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

"לא שקלנו לבטל את המופעים בישראל", כך אמר היום (חמישי) הרקדן מיכאיל ברישניקוב, בעיני רבים הרקדן החשוב בעולם, במסיבת עיתונאים שנערכה במרכז סוזן דלל בתל אביב, לכבוד הגעתו לישראל לסדרת מופעים, יחד עם הרקדנית אנה לגונה. ברישניקוב התייחס לסוגיית הביטולים הרבים של אמנים מחו"ל בתקופה האחרונה ואמר כי "המופע הזה נקבע לפני האירועים האחרונים. למרות שישנה דאגה באירופה ובארצות הברית ואנחנו מודאגים ממה שקורה בישראל, כי זה משפיע גם עלינו, לא שקלנו לבטל". ברישניקוב טען כי הוא תומך של אוהבי המחול משני הצדדים ולא של אף צד פוליטי והוסיף כי הוא מקווה "שהקונפליקט יסתיים במהרה".

בעולם המחול ברישניקוב הוא שם ידוע ומוכר לכולם, לקהל הרחב הוא מוכר יותר בשנים האחרונות כמאהב של קארי ברדשאו. ברישניקוב התייחס גם לחשיפה השונה מעט לה זכה בזכות הופעתו בסדרה "סקס והעיר הגדולה". "זה קצת מצער שמזהים אותי עם 'סקס והעיר הגדולה' ולא עם עולם המחול, שזהו העולם האמיתי שלי", אמר ברישניקוב. "מאד נהניתי לשחק בסדרה ולהכיר את השחקנים, אך כשהיא שודרה לא הזדמן לי אפילו לראות את הפרקים כי הייתי במסע הופעות באירופה".

מי שנחשב לגדול רקדני הבלט במאה ה-20, והפך בעיני רבים בעולם המחול למושא הערצה, התייחס היום גם לגילו המבוגר (62), שבעולם המחול מעטים מגיעים אליו בעודם עדיין על הבמה. "כל גיל צריך שיהיו לו את הרקדנים שמתאימים לו. אני לא אומר מראש שארקוד עד גיל 65, אני לא כוריאוגרף או מנהל אמנותי, מהבחינה הזו אנו נתונים לחסדם של הכוריאוגרפים", אמר ברישניקוב. "ההופעות הללו נוצרו בשנים האחרונות על ידי כוריאוגרפים שידעו שאני מתקרב לשנות ה-60 שלי והם היו צריכים למצוא כיצד להוציא ממני משהו שאחרים לא רואים".

עם קילומטראז' של עשרות אלפי שעות מחול על הבמה, נשאל ברישניקוב גם לגבי מסקנות אישיות בעולם המחול. "רקדן חייב לאהוב את מה שהוא עושה, לדרוש את המקסימום מעצמו ולנסות להשיג את זה, ריקוד עבורי הוא אמנות החיים", אמר ברישניקוב, שבצניעות מחוייכת ציין גם כי "אני לא גורו, אני רק רקדן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מיכאיל ברישניקוב בישראל. ענבל מרמרי
תמיד מעבירה לו את המיקרופון. ברישניקוב עם לגונה/ענבל מרמרי

לצדו ישבה כל העת הרקדנית אנה לגונה, שבנוסף על היותה רקדנית וכוריאוגרפית משמשת גם כ"מוזה" של בעלה הכוריאוגרף מץ אק, שיצר את אחת היצירות בערב המשותף שלה ושל ברישניקוב. כשהתבקשה לומר כמה מילים על יצירת הדואט שיעלו השניים, החליטה להעביר את המיקרופון חזרה לברישניקוב. "היא תמיד עושה לי את זה", צחק ברישניקוב, "היא אומרת שהיא רוצה לבוא למסיבות העיתונאים ובסוף כשהיא מגיעה היא לא אומרת דבר, ורק אני צריך לדבר".

ברישניקוב, יליד ברית המועצות, נחשב לרקדן פורץ דרך ולאישיות מפורסמת בזכות יצירות הבלט בהן כיכב, בעקבות עריקתו לארצות הברית וגם בזכות הסרטים ותוכניות טלוויזיה בהן השתתף. מיכאיל ברישניקוב ואנה לגונה יופיעו ב-26 ביוני במרכז סוזן דלל, המארח את השניים, וב-28 וב-29 ביוני בהיכל לאמנויות הבמה בהרצליה. הערב יורכב מארבע יצירות – שלושה קטעי סולו ודואט של השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully